جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 05 بهمن 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ساخت 5 هزار مزرعه خورشیدی و احداث ۷۱ جایگاه سوخت در سیستان و بلوچستان

معاون اول رئیس جمهور گفت: ۷۱ جایگاه سوخت به منظور رونق ترانزیت کالا و حل مشکل کاهش صف‌هادر سیستان و بلوچستان احداث می‌شود و وزارت نیرو ساخت پنج هزار مزرعه خورشیدی پنج کیلو واتی در این استان را قبول کرده است.

به گزارش فولادبان، محمد مخبر در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان گفت: در سفر به این استان علاوه بر مصوب شدن مصوباتی در بخش‌های مختلف نظیر ساخت سدها، خطوط انتقال آب از دریا و آبرسانی به روستاها و گازرسانی، مقرر شد ۷۱ جایگاه سوخت جدید نیز به منظور کمک به رفع مشکلات مردم و توسعه روز افزون این نقطه از ایران اسلامی ساخته شود.

وی با اشاره اهمیت جبران خسارت کشاورزان دچار سرمازدگی سیستان و بلوچستان نیز افزود: قرارشد علاوه‌بر تهیه و در اختیار قرار دادن دام سبک به دامداران، به گلخانه داران نیز کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی اعطاء شود.

معاون اول رئیس جمهور تاکیدکرد: همچنین در مناطقی از سیستان و بلوچستان که به دلیل سرمای زیاد مجبور به استفاده برق شدند برق اضافی مصرف شده نسبت به ماه قبل آنان مورد بخشودگی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این سفر قرارشد گازرسانی به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سیستان و بلوچستان به صورت رایگان انجام شود.

مخبر بر ساخت مدارس، رفع مشکلات بیمارستان‌ها و اضافه شدن ۱۰۰ لیتر سهمیه نفت اضافه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: وزارت نیرو ساخت پنج هزار مزرعه خورشیدی پنج کیلو واتی در این استان را قبول کرده است.

وی بر مد نظر قرار دادن یک تیم تخصصی برای بررسی جاده‌های سیستان و بلوچستان تاکید کرد و افزود: این حجم از کمبود بزرگراه در این استان نیازمند اعتبارات بیشتر است و باید از منابعی نظیر تهاتر نفت به این بخش کمک کرد.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: همچنین در بحث آب‌های ژرف قرار شد سیستان و بلوچستان پایلوت کشوری شود که وزارت نیرو یک‌هزار میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته است.

در همین حل، وزیر نیرو هم این نشست گفت: در دولت سیزدهم اجرای چند کلان طرح در قالب نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ظرفیت بیش‌ از 4 هزار مگاوات با مصوبه شورای اقتصاد در کشور در حال ساخت است که ۳۲۵ مگاوات آن مربوط به سیستان و بلوچستان است.

علی اکبر محرابیان با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی وزارت نیرو در این استان در یکسال اخیر افزود: سه نیروگاه برق در زاهدان در این مدت به بهره‌برداری رسید و اقدامات اجرایی برای ساخت یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در این شهر نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط سیستان و بلوچستان نیاز به تقویت تولید برق داریم، افزود: طبق برنامه زمانبندی شده، اقداماتی از سوی وزارت نیرو در این استان برنامه ریزی شده که در حال انجام است.

وزیر نیرو گفت: یکی از اقدامات مهم در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر ساخت نیروگاه بزرگ میل نادر در منطقه سیستان است که از این محل ۵۰ مگاوات انرژی به شبکه برق سیستان و بلوچستان متصل می‌شود.

وی در بخش انرژی‌های تجدید پذیر خانگی افزود: همچنین هفت هزار واحد پنج کیلوواتی خانگی تولید انرژی برق در سیستان و بلوچستان توسط مددجویان بهزیستی و کمیته امداد (ره) در این استان حال انجام است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors