تحلیل روزانه بازار آهن چهلرشنبه پنجم بهمن؛ ثبات قیمت جهانی فولاد/ دلار از تب و تاب افتاد

در حالی که در روزهای گذشته روند قیمتهای جهانی صعودی بود، امروز همه بازارهای مالی روند ثبات و کاهشی را پیش گرفتند.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار از پایه 44 هزار تومان عقب نشینی کرد و امروز با قیمت 42 هزار و 950 تومان معامله شد. در این راستا، بازارهای زیادی در داخل در مسیر رکود قرار گرفتند و تقاضا به شدت افت کرد، این در حالی بود که در روزهای گذشته تقاضای فلزاتی مانند فولاد در این فصل از سال که باید طبیعتا کاهشی باشد، به شدت زیاد شد.

امروز در بازار جهانی هم بازار فولاد روز آرامی را سپری کرد. به این صورت که هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت ۵۰۵ دلار و هر تن بیلت صادراتی ایران نیز بدون تغییر، با نرخ میانگین ۵۳۷ دلاطقه هم بدون تغییر، به قیمت ۶۱۵ دلار در هر تن به فروش رسید.ر مبادله شد. بیلت صادراتی منطقه CIS بدون تغییر، با نرخ ۵۴۸ دلار به ازای هر تن و اسلب صادراتی این من

با اینکه این روند در بازارهای جهانی هم مشاهده می‌شود اما بانک گولدمن ساکس آمریکا در گزارشی اعلام کرد وضعیت سودآوری حوزه کامودیتی‌ها در سال جاری میلادی فوق العاده خواهد بود و سرمایه گذاران این حوزه، روزهای خوبی پیش رو دارند. این بانک که در حوزه سرمایه گذاری فعالیت دارد، اعلام کرده فلزات حدود 30 درصد رشد ارزش خواهند داشت و دلیل این سودآوری را گشایش اقتصادی چین بعد از کرونا و موجودی انبارهای پایین در کشور اژدها دانسته، این در حالی است که چشم بادامی‌ها اعلام کرده بودند برای مدیریت در بازار فولاد به دنبال تحریک تقاضا هستند اما نتیجه مطلوبی که در نظر داشتند، حاصل نشد.

در ادامه از بورس کالا خبر رسید:  امروز چهارشنبه پنجم بهمن ماه قرار بود ۱۸۸ هزار و ۳۱۹ تن محصول فولادی در تالار صنعتی معامله شود که از این حجم،۱۴۶ هزار و ۳۵۷ تن روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۱۳٫۳ درصد محصولات از تابلوی معاملات حذف شد. در همین حال، برای ۸۳ هزار و ۲۲۸ تن میلگرد، ۷۰ هزار و ۴۱ تن تقاضا وجود داشت و قیمت میانگین ۱۷۹ هزار و ۴۵۸ ریال را روی تابلو معاملات به ثبت رساند.

همچنین تیرآهن که ۶۲ هزار و ۳۰۳ تن از حجم آن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد، ۵۵ هزار و ۱۸۷ تن تقاضا را از سوی خریداران دریافت کرد. علاوه بر این، ی‌هزار و ۲۸۷ تن تقاضا از سوی مشتریان برای نبشی ثبت شد که ۶۶۱ تن از حجم عرضه این محصول بیشتر بود. در ادامه ۳۰۰ تن ناودانی به تابلوی معاملات راه پیدا کرد و ۴۷۵ تن تقاضا برای این محصول وجود داشت.ضمن اینکه قیمت میانگین ثبت شده روی تابلوی معاملات برای این محصول، ۱۹۸ هزار و ۶۵۰ ریال بود.

از آخرین وضعیت بازار آهن  چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز چهارشنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها کاهشی بوده است و در شش شرکت از 200 تا 700 تومان کاهش قیمت مشاهده میشود.

در همین حال، نرخ محصولات نبشی و ناودانی در اکثر شرکت ها تا این لحظه ثابت بوده است و در دو شرکت نوسان قیمت مشاهده می شود.

در بازار تیرآهن، قیمت محصولات در شرکت‌ ظفر بناب قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کرد و شرکت ذوب آهن در بخش شاخه ایی از 30 تا 100 هزار تومان کاهش قیمت مشاهده می شود.

علاوه بر این، در بخش پروفیل در اکثر بخش ها شاهد ثبات قیمت بودیم و در دو شرکت از 300 تا 1700 تومان کاهش قیمت مشاهده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *