جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 بهمن 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ریزش بازار سرمایه با حذف دلار توافقی از امروز/ افت 5 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 4 بهمن 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 5 هزار و 858 میلیارد تومان رسید. همچنین حقیقی‌ها امروز اقدام به خروج ۱۹۵ میلیارد تومان پول از بازار سهام کردند که گروه بانک و موسسات مالی بیشترین خروج پول و گروه کانی‌های غیر فلزی بیشترین ورود پول را به ثبت رساندند.

در این میان، دلیل اصلی این نوسانات، حذف دلار توافقی از معاملات بازار متشکل ارزی از امروز سه شنبه  اعلام می شود. البته محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی ساعتی قبل در توییتی در فضای مجازی نوشته بود: «از امروز بانک مرکزی و صرافی‌ها اقدامات مشترکی در احیای ثبات اقتصادی در کشور انجام می‌دهند. بانک مرکزی از این به بعد به بازار آزاد ورود پیدا خواهد کرد و نرخ‌ساز خواهد بود.»

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 309 (43 درصد) نماد و تعداد نمادهای منفی 418 ( 57 درصد) در پایان معاملات ثبت شد. در بین صنایع، گروه خودرو و قطعات و سپس فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند. همچنین کاهش ارزش معاملات از کانال ۱۰ هزار میلیارد تومانی به کانال ۷ هزار میلیارد تومانی از نکته‌های قابل توجه بازار امروز بود که حاکی از کاهش تقاضا در بازار است. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات چهارمین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 7 هزار و 892 واحد افت داشت و به یک میلیون و 646 هزار و 55 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 292 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 522 هزار و 994 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با کاهش 5 هزار و 96 واحدی، رقم یک میلیون و 144 هزار و 940 واحد را نشان داد.

نمادهای «شتران»،«شستا»،«وبملت»،«شپنا»،«میدکو»،«شبندر»و«وپاسار» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «وساخت»،«کرازی»،«شگل»،«شپاکسا»و«ولصنم» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «وبهمن»،«بکام»،«دکوثر»،«پکویر»و«شسینا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors