جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 بهمن 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رشد 70 درصدی صادرات ایران به آفریقا/ اعلام آمادگی ایران برای استخراج و تولید طلا در زیمباوه

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد، از سقوط قیمت کویل ورق گرم چین حکایت دارد.

به گزارش فولادبان، سیدرضا فاطمی‌امین امروز ‌با «هوی سی‌اینسزا» وزیر صنایع و تجارت زیمباوه دیدار و گفت‌‌وگو کرد. در این دیدار طرفین بر همکاری‌های مختلف اقتصادی تأکید کردند.

در این جلسه «هوی سی‌اینسزا» وزیر صنایع و تجارت زیمباوه، اظها‌ر داشت: از زمان استقلال زیمباوه روابط بسیار تاریخی دیرینه‌ای با ایران داشته‌ایم و با توجه به تحریم‌هایی که علیه کشور ما وجود دارد می‌توانیم از تجربیات ایران استفاده کنیم.

وزیر صنایع و تجاریت زیمباوه اظهار داشت: دولت جدید زیمباوه از چهار سال پیش آغاز به کار کرده است لذا در دوره دوم جمهوریت قرار داریم و آماده‌ایم تا شرایط خود را تقویت کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های رئیس‌جمهور زیمباوه که به وزرا و به تمام کشور ارائه کرده است،‌گفت: رئیس‌جمهور زیمباوه اعلام کرده که باید در زمینه مسائل بین‌المللی دوباره روابط‌مان را برقرار کنیم و مخصوصا در مورد ایران آماده اتحاد جدید و تقویت روابط تجاری هستیم.

وزیر صنایع و تجاریت زیمباوه اظهار داشت: اعتراف می‌کنم در مورد صنایع ایران اطلاع کافی نداشتم و در سه روز گذشته که در ایران بودم در کنگره زنان تأثیرگذار شرکت کردم و اطلاعاتی را در حوزه‌های مختلف کسب کردم.

سی‌اینسزا با بیان اینکه زیمباوه هیچگونه محدودیتی برای فعالیت در زمینه معادن، داروسازی و فناوری اطلاعات ندارد،‌گفت: با توجه به دستور اکید رئیس‌جمهور زیمباوه می‌توانیم در هر سطحی روابط با ایران داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه این روابط می‌تواند در زمینه کشاورزی نیز باشد، گفت: در زمینه فرآوری موادغذایی زیمباوه بسیار فعال است و علاقه‌مند هستیم که تکنولوژی تبدیل گوجه‌فرنگی به رب گوجه‌فرنگی را به زیمباوه انتقال دهیم.

وزیر صنایع و تجاریت زیمباوه بیان داشت:‌ در زمینه انرژی تجدیدپذیر با توجه به برخورداری از انرژی خورشیدی نیز می‌توانیم با ایران همکاری مشترک اقتصادی داشته باشیم.

سی‌اینسزا افزود: ما در دولت‌های گذشته برنامه‌ای برای همکاری توسعه صنعتی میان دو کشور داشتیم که خوب پیش نرفت اما در دولت جدید قرار داریم و علاقه‌مند به توسعه همکاری‌های صنعتی میان دو کشور هستیم.

وی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از ایران‌خودرو بیان داشت:‌ در زمینه همکاری تولید خودرو نیز می‌توانیم روابط خوبی با ایران داشته باشیم.

وزیر صنایع و تجارت زیمباوه گفت: همچنین مذاکراتی بین شرکت ایرانی و زیمباوه برای تولید تنباکو انجام شده است.

سی‌اینسزا اظهار داشت: ما در زمینه همکاری‌های دو کشور هم‌افزایی داریم و در مورد تدوین نقشه راه نیز می‌توانیم همکاری لازم را داشته باشیم‌.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors