گزارش هفتگی فولادبان از معاملات بورس کالا/ از مهمترین عرضه امروز چه خبر؟

به گزارش فولادبان، جزئیات معاملات بورس کالا در هفته جاری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فولادبان، جزئیات معاملات بورس کالا در هفته جاری مورد بررسی قرار گرفت.

در مهمترین عرضه هفته، در معاملات روز دوشنبه 19 دی ماه ۱۴۰۱، ، ۴۲ ‌هزار و ۱۰۰ تن شمش بلوم در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۳۸٫۹ درصد، یعنی ۱۶ هزار و ۴۰۰ تن از آن به فروش رسید، ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۱۸۰ هزار و ۹۴۵ ریال است که نسبت به قیمت پایه افزایش ۰٫۹ درصدی را رقم زد.

جزئیات این معاملات به شرح ذیل است:

ریز معاملات روز شنبه 24 دی ماه

در معاملات روز شنبه 24 دی ماه از ۲ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۴۴۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا، فقط ۳۰۱ هزار و ۲۰۰ تن، یعنی معادل ۱۲٫۵ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۴۲ ‌هزار و ۱۰۰ تن شمش بلوم در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۳۸٫۹ درصد، یعنی ۱۶ هزار و ۴۰۰ تن از آن به فروش رسید، ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۱۸۰ هزار و ۹۴۵ ریال است که نسبت به قیمت پایه افزایش ۰٫۹ درصدی را رقم زد.

همچنین تنها یک‌هزار تن از حجم عرضه شده میلگرد کلاف، مورد معامله قرار گرفت. در ادامه معاملات این محصول با قیمت ۲۰۱ هزار و ۸۷۹ ریال به فروش رسید که نشان از رشد ۵٫۲ درصدی قیمت این محصول دارد.

علاوه بر این، تنها ۶۹۰ تن تیرآهن به فروش رسید که این حجم تنها ۲۰ درصد از حجم کل عرضه شده این محصولاست. البته قیمت میانگین موزون ۱۹۶ هزار و ۱۶۱ ریال برای تیرآهن به ثبت رسید.

مشتریان ورق سرد خودرو هم امروز تمامی حجم عرضه این محصول، یعنی معادل ۴۵ هزار تن را ۷٫۳ درصد بالاتر از قیمت پایه، یعنی به قیمت ۳۴۴ هزار و ۲۳۴ ریال خریداری کردند.

در ادامه تمام حجم عرضه ورق سرد لوازم خانگی و ورق گرم خودرو فروحته شد که به ترتیب قیمت‌های میانگین موزون ۳۲۰ هزار و ۸۰۰ ریال و ۲۴۳ هزار و ۲۱۲ ریال برای این دو محصول به ثبت رسید.

در همین حال، ورق سرد لوازم خانگی با همان قیمت پایه یعنی ۳۲۰ هزار و ۸۰۰ ریال خریداری شد اما ورق گرم خودرو ۵٫۱ درصد رشد را نسبت به قیمت پایه خود به ثبت رساند تا مشتریان به قیمت ۲۴۳ هزار و ۲۱۲ ریال این محصول را خریداری کنند.

علاوه بر این، ۱۰ هزار تن از حجم سنگ آهن دانه بندی با همان قیمت پایه یعنی ۱۱ هزار و ۸۲۰ تن به فروش رسید.

همچنین با وجود عرضه ۷۲۰ هزار تنی کنسانتره سنگ آهن، استقبال خوبی از این محصول انجام نشد و تنها ۸ درصد آن یعنی معادل ۶۰ هزار تن به فروش رسید.

در پایان ۱۲۰ هزار تن از حجم گندله سنگ آهن توسط مشتریان خریداری شد و قیمت پایانی ثبت شده برای این محصول با رشد ۰٫۱ درصدی به ۳۷ هزار و ۹۰ ریال رسید.

ریز معاملات روز دوشنبه 26 دی ماه

در معاملات روز دوشنبه 26 دی ماه ۱۴۰۱،  تمامی ۴۲ هزار تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا به معامله رسیدند.

در همین حال، ۳۲ ‌هزار تن آهن اسفنجی در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۱۰۰ درصد از آن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۱۲۴ هزار و ۶۹۰ ریال است که نسبت به قیمت پایه افزایش ۴۰ درصدی را رقم زد.

همچنین، تمامی حجم عرضه شده آهن اسفنجی بریکت، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با قیمت ۱۰۷ هزار و ۸۰۶ ریال به فروش رسید که نشان از رشد ۱۳٫۲ درصدی قیمت این محصول دارد.

ریز معاملات روز سه‌شنبه 27 دی ماه

در معاملات روز سه‌شنبه 27 دی ماه ۱۴۰۱، از ۱۹۱هزار و ۱۶۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا، ۱۶۱ هزار و ۴۹۰ تن یعنی معادل ۸۴ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۸۹ ‌هزار و ۱۶۰ تن شمش بلوم در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۸۵ درصد، یعنی ۷۵ هزار و ۸۴۰ تن از آن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۱۵۸ هزار و ۶۸۵ ریال است که نسبت به قیمت پایه افزایش ۰٫۶ درصدی را رقم زد.

همچنین، تمام ۷۲ هزار تن حجم عرضه شده تختال C، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با قیمت ۱۶۵ هزار و ۹۰۰ ریال به فروش رسید که نشان از رشد ۶٫۳ درصدی قیمت این محصول دارد.

علاوه بر این، ۳ هزار و ۴۰۰ تن ورق سرد B در دسترس مشتریان قرار گرفت که تمامی آن خریداری شد. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ۲۹۴ هزار و ۸۴۶ ریال برای تیرآهن به ثبت رسید.

مشتریان ورق گالوانیزه G هم امروز ۵۶ درصد حجم عرضه این محصول یعنی معادل ۸ هزار تن را ۸۵۰ تن را با قیمت پایانی ۳۵۵ هزار و ۲۷۷ ریال خریداری کردند که این قیمت ۹٫۵ درصد بالاتر از قیمت پایه این محصول بود.

همچنین، ورق قلع اندود و ورق گرم B کامل به تابلوی معاملات راه پیدا کردند و به ترتیب ۴۰۰ و یک‌هزار تن حجم معامله شده را برای خود به ثبت رساندند

ورق قلع اندود بدون رقابت و با همان قیمت پایه معامله شد اما ورق گرم B، که با قیمت پایه ۱۷۴ هزار و ۷۱۳ ریال عرضه شده بود، با قیمت میانگین موزون ۲۳۶ هزار و ۳۹۷ ریال به فروش رسید.

ریز معاملات روز چهارشنبه 28 دی ماه

در معاملات روز چهارشنبه 28 دی ماه ۱۴۰۱ از ۱۰۳ هزار و ۶۵۸ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا، ۵۴ هزار و ۴۴۹ تن یعنی معادل ۵۲ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۷۸ ‌هزار و ۳۸۳ تن میلگرد در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۳۸ درصد آن، یعنی ۳۰ هزار و ۴۹۶ تن به فروش رسید، ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۱۸۳ هزار و ۹۲۰ ریال است که نسبت به قیمت پایه افزایش ۱٫۸ درصدی را رقم زد.

همچنین تمام ۲۲ هزار و ۱۲۳ تن حجم عرضه شده تیرآهن، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با قیمت ۱۹۹ هزار و ۷۳۰ ریال به فروش رسید که نشان از رشد ۶٫۵ درصدی قیمت این محصول دارد.

در ادامه یک‌هزار و ۷۹۱ تن نبشی در دسترس مشتریان قرار گرفت که ۳۳ درصد آن خریداری شد. البته در معاملات امروز قیمت میانگین موزون ۱۹۶هزار و ۳۶۲ ریال برای نبشی به ثبت رسید.

علاوه بر این، مشتریان ناودانی هم امروز ۹۲ درصد حجم عرضه این محصول یعنی معادل ۳۲۵ تن را با قیمت پایانی ۲۰۱ هزار و ۸۰۱ ریال خریداری کردند که این قیمت ۲٫۶ درصد بالاتر از قیمت پایه این محصول بود.

در پایان، ورق رنگی بدون رقابت و با همان قیمت پایه ۹۰ درصد از حجم عرضه خود را به فروش رساند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *