جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 29 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دلایل سقوط قیمت کویل ورق گرم چین

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد، از سقوط قیمت کویل ورق گرم چین حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، پس از تلاش‌های سازمان ملی چین برای ثابت نگه داشتن قیمت‌های مواد خام فولاد که بر بازار تاثیر رشد چشم‌گیری گذاشت، قیمت کویل ورق گرم چینی در بازار داخلی سقوط کرد.

بازار داخلی چین

در همین حال، در بازار شرق چین (شانگ‌های) شاخصص قیمت کویل ورق گرم 4 هزار و 180 یوآن تا 4 هزار و 200 یوآن (622 تا 625 دلار) به ازای هر تن گزارش شد که این بازه قیمتی نسبت به قبل، 30 یوآن کاهش نشان می دهد.

البته قراراداد فیوچرز کویل ورق گرم ماه می در بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های به کمترین قیمت در طول هفته اخیر رسید و با قیمت 4هزار و 118 یوآن به ازای هر تن منعقد شد.

در این راستا، کاهش قیمت کویل ورق گرم را می‌توان حاصل سقوط معاملات فیوچرز بازار آهن دانست. قرارداد سنگ‌اهن در بورس کامودیتی دالیان، پس از روند صعودی هفت‌ماهه، 5.5 درصد (معادل 48.50 یوآن به ازای هر تن) کاهش یافت.

به گفته برخی فعالان بازار، وضعیت بازار با تلاش‌های سازمان توسعه و اصلاحات ملی چین برای کنترل قیمت‌های سنگ‌آهن، آسیب دید. کمیسیون توسعه و اصلاحات چین طی بیانیه‌ای اعلام کرد: منابع خبری سنگ‌اهن که اخبار نادرست را منتشر کردند و باعث سردرگمی مردم شدند و تاثیرات منفی بر بازار داشتند، احضار شدند.

این کمیسیون تصریح کرد: قیمت‌ها و پویایی بازار در صنعت سنگ‌آهن به دقت زیرنطر خواهد گرفت و با سازمان‌های مربوطه همکاری خواهد کرد تا بازار را بررسی کند و تدابیری برای برخورد شدید با فعالیت‌های غیرقانونی، نظیر انتشار اطلاعات قیمتی و احتکار، اتخاذ خواهد کرد.

به هر حال، معاملات کویل ورق گرم در بازار اسپات در آخرین هفته پیش از تعطیلات سال نو قمری (21-27 ژانویه / 1-7 بهمن ) در حال توقف هستند.

بازار صادارت چین

گزارش‌ها حاکی از آن است که شاخص قیمت کویل ورق گرم، صادرات، فوب بندر اصلی چین 636.18 دلار به ازای هر تن گزارش شد که این نرخ نسبت به قبل ثابت باقی ماند.

در همین حال، کارخانه‌ها و تجارت‌خانه‌های چینی کویل ورق گرم SS400، تحویل مارس را در بازه قیمتی 640 تا 655 دلار به ازای هر تن فوب چین ارائه دادند که این بازه قیمتی حاکی افزایش نسبت به قبل است. این محصول قبلا با قیمت 635 تا 640 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

همچنین یک کارخانه در شرق چین، قیمت پیشنهادی خود را به 655 دلار به ازای هر تن فوب افزایش داد. این افزایش قیمت پس از آن بود که در هفته گذشته، سفارشات با حجم پایین را با قیمت 650 دلار به ازای هر تن به فروش رساند.

در همین راستا، برخی فروشندگان اعلام کردند که بهترین و کمترین قیمت‌ پیشنهادی، 635 دلار به ازای هر تن فوب است.

به گفته برخی فعالان بازار، رشد نرخ یوآن و چشم‌انداز مثبت بازار فولاد فروشندگان کویل ورق گرم چین را متقاعد کرد که قیمت‌های پیشنهادی خود را افزایش دهند.

یک بازرگان در بازار شرق چین عنوان کرد: بسیاری از کارخانه‌ها پس از فروش محصولات تحویل ماه مارس، قیمت‌پیشنهادی جدیدی ارائه ندادند و تمایلی به دریافت سفارشات جدید در آخرین هفته پس از تعطیلات سال نو قمری ندارند.

زمزمه بازار

یک تاجر در بازار شرق چین اظهار کرد: انتظار می‌رفت که قیمت‌ کویل ورق گرم در سطوح بالای قیمتی نوسان داشته باشد و احتمال اینکه پیش از تعطیلات سال نو قمری جهت‌دار شوند، بسیار پایین بود.

بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های

در همین حال، قرارداد کویل ورق گرم بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های ماه می با قیمت 4 هزار و 133 یوآن به ازای هر تن منعقد شد که این نرخ حاکی از کاهش 69 یوآنی به ازای هر تن نسبت به قبل است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors