جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 28 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پیشنهاد احیای توافقنامه خرید گاز از ترکمنستان برای فولادی‌ها

یک فعال فولادی گفت: یکی از کارهایی که دولت به منظور حمایت و کمک به فولادسازان می‌تواند انجام دهد، احیای توافقنامه خرید گاز از ترکمنستان است.

حسین بختیاری در گفتگو با فولادبان مطرح کرد: با توجه به اینکه کمبود گاز در زمستان یک معضل فراگیر در سطح کشور محسوب می‌شود، لذا اکثر فولادسازهای کشور با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی توضیح داد: متاسفانه برخی از فولادسازان از جمله فولاد خراسان بیش از یک ماه است که کلیه خطوط تولید آنها به دلیل کمبود گاز متوقف شده است، ضمن اینکه برخی دیگر از فولادسازان که به منابع گازی کشور نزدیک‌تر هستند، با محدودیت مصرف گاز مواجه شدند به گونه‌ای که بعضاً فقط تا ۵۰ درصد ظرفیت خود از گاز استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: در بین خطوط گازی که در کشور وجود دارد و امر توزیع گاز را در سراسر کشور به عهده دارد، بیشترین مشکلات به فشار مربوط به خط لوله شمال شرق کشور مربوط می شود. البته در سال‌های قبل این افت فشار از طریق خرید گاز از کشور ترکمنستان جبران می‌شد که متاسفانه چند سالی است که به دلایل نامعلوم این کار به درستی انجام نمی‌شود.

معاون فروش فولاد خراسان با اشاره به توقعات خود از دولت، گفت: یکی از کارهایی که دولت به منظور حمایت و کمک به صنعت فولاد می‌تواند انجام دهد، احیای توافقنامه خرید گاز از ترکمنستان است تا علاوه بر تامین مصارف خانگی، صنایع نیز متحمل توقف از این اقدام نشوند.

بختیاری خاطرنشان کرد: کاهش درآمد فولاد خراسان از محل توقف خط تولید به دلیل قطعی گاز روزانه حدود 2 میلیون دلار است که با توجه به توقف یک‌ماهه، خطوط تولید تاکنون بالغ بر ۶۰ میلیون دلار از درآمدهای این مجتمع کاسته شده است. همچنین با توجه به اینکه هیچ برنامه‌ای برای وصل مجدد گاز از طرف اداره گاز شهرستان نیشابور به این مجتمع داده‌ نشده است، پیش بینی می‌شود تا انتهای فصل سرما این رویه کماکان ادامه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه این معضل در تابستان به صورت محدودیت مصرف برق به سراغ فولادسازان می‌آید به گونه‌ای که این تولیدکنندگان که بیشترین درآمدهای ارزی را پس از نفت برای کشور تامین می‌کنند، هنوز از توقفات ناشی از قطع گاز فارغ نشده، دچار قطعی برق می‌شوند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors