جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 28 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سازمان مالیاتی بر روی شناسایی مودیان جدید تمرکز کند

دستیار وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: سازمان امور مالیاتی باید بر روی داده‌های کلیدی، شناسایی مودیان جدید و پرونده‌های بزرگ مالیاتی به طور خاص تمرکز کند.

سازمان مالیاتی بر روی شناسایی مودیان جدید تمرکز کند عینک فولادی مالیات

به گزارش فولادبان، فاضل مریدی اظهار داشت: مالیات ستانی عادلانه، یکی از رویکردهای سازمان مالیاتی است که تلاش می‌کند براساس داده‌کاوی و داده محوری فعالیت کند.

وی گفت: مالیات ستانی عادلانه نیازمند یکپارچه‌سازی نظام رفاهی و مالیاتی است تا براساس دارایی و اطلاعات افراد از آنها مالیات دریافت شود.

دستیار وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: یک‌بخشی از داده‌ها در اختیار سازمان مالیاتی بر اساس مشاغل و اظهارنامه‌هاست و یک بخش در اختیار وزارت صمت در ارتباط با واردکنندگان و صادرکنندگان است که این اطلاعات باید در اختیار سازمان مالیاتی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سازمان مالیاتی باید بر روی مالیات ستانی هوشمند تمرکز کنیم، تصریح کرد: باید به سمت دریافت اطلاعات از سامانه مودیان باشیم این سامانه مجموعه‌ای از اطلاعات خرید، فروش و صورت‌حساب‌های مالی را در خود جای‌داده است که شفافیت را به دنبال دارد.

مریدی بیان داشت: انصافاً سازمان مالیاتی در بخش فناوری اطلاعات، پیگیری‌های زیاد و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و زیرساخت‌ها، را انجام داده است تا موفق شده است جمعی از داده‌ها را دریافت کند.

وی با بیان اینکه اکنون سازمان مالیاتی در تحلیل‌ها با حجم عظیمی از داده‌ها روبرو است گفت: در برخی از دوره‌ها بنا بر اقتضائات قانونی سازمان مجبور شده بود بر روی واحدهای کوچک تمرکز و اظهارنامه برآوردی تهیه کند که درآمد قابل‌توجهی برای سازمان نداشت، این در حالی است که با هوشمندسازی نظام مالیاتی، کار باید بر روی پرونده‌های بزرگ مالیاتی و شناسایی مودیان جدید صورت بگیرد درگذشته برای رسیدگی به پرونده‌های بزرگ، مقاومت‌ها صورت می‌گرفت.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors