جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 25 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

احیای بازارهای قراضه آسیا با سفارشات جدید

تازه ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد از احیای بازارهای قراضه آسیا با سفارشات جدید بنگلادش حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، بازار قراضه  در جنوب آسیا یا معاملات جدید، از رکود اواخر سال 2022 خارج و احیا شد.

در این میان، مشکلات مربوط به باز کردن اعتبارنامه در بنگلادش و کاهش نرخ ارز این کشور، به همراه کاهش تقاضا در هند منجر به توقف خرید عمده در ماه نوامبر و دسامبر شد.

در حالی که منابع اعلام کردند در هفته‌های اخیر، فعالیت تجاری کانتینرهای قراضه صادراتی به بنگلادش به دنبال رشد تقاضا و بهبود روند بازکردن اعتبارنامه با ارزش کلی کمتر از یک میلیون دلار افزایش یافته است.

همچنین کارخانه‌های بنگلادشی برای محموله‌هایی که از قبل خریداری کرده بودند، با موفقیت اعتبارتامه باز می‌کنند. یک نمونه از این محموله‌ها دو ماه پس از تاریخ خرید تحویل داده می‌شود و دیگری در این هفته تحویل داده می‌شود درحالی که این محموله‌ها در نیمه ماه اکتبر خریداری شده اند.

در همین حال، شنیده شده است که در روزهای اخیر، محموله‌های وارداتی جدیدی با بهبود شرایط پرداخت، خریداری شده است.

یک منبع بازاری در همین راستا گزارش داد: یک فولادسازی بنگلادشی یک محموله 30 هزار تنی از مبدا آمریکا شامل HMS 1,2 (80:20) با قیمت 448 دلار به ازای هر تن و قراضه خرد شده با قیمت 458 دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی cfr را در روزهای اخیر خریداری کرده است.

محموله دیگری در اواخر هفته گذشته از نیوزیلند استرالیا شامل HMS 1,2 (80:20) با قیمت 445 دلار به ازای هر تن و قراضه خرد شده با قیمت 465 دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی cfr بنگلادش خریداری شد.

علاوه بر این، اخیرا خرید محموله‌ای از بریتانیا گزارش شده ولی اطلاعاتی درباره قیمت این محموله در زمان انتشار نشریه وجود نداشته است. در این رابطه، یک بازرگان بنگلادشی اظهار داشت که با وجود اینکه وضعیت پرداخت اعتبارنامه‌ها درحال بهبود است و برخی کارخانه‌ها با موفقیت اعتبارنامه باز کرده‌اند، او به پیشرفت پیش‌تر شرایط امیدوار است.

با این حال، یک فولادساز بنگلادشی گفت: کسب و کار ادامه دارد. کارخانه‌ها نیاز دارند خرید کنند تا نجات یابند.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت قراضه HMS 1,2 (80:20)، واردات، cfr بنگلادش 450 دلار به ازای هر تن بود که این نرخ نسبت به 29 دسامبر (8 دی ماه 1401)، افزایش 10 تا 20 دلاری به ازای هر تن را نشان می‌دهد. این محصول در هفته گذشته در بازه قیمتی 430 تا 440 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

البته کارخانه‌های هند تمرکز بیشتری بر خرید عمده گذاشته‌اند. شنیده شده است که یک فولادسازی، یک محموله 40 هزار تنی قراضه خرد شده را با قیمت 450 دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی cfr کندلا در اواخر ماه دسامبر خریده است.

یک صادرکننده‌ هم نقل کرد که در سال 2023 انتظار تقاضای بیشتر قراضه در هند می‌رود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors