جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 20 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازار جهانی فولاد در سالی که گذشت- بخش سوم/ سال نزولی میلگرد ترکیه+نمودار

«فولادبان» به بررسی قیمت میلگرد ترکیه در معاملات بورس بازار لندن در سال 2022 میلادی پرداخت.

بازار جهانی فولاد در سالی که گذشت- بخش سوم/ سال نزولی میلگرد ترکیه+نمودار عینک فولادی آینده بازار فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، بررسی جزئیات معاملات بورس بازار لندن در سال ۲۰۲۲ میلادی نشان می دهد: پس از افزایش قیمت فولاد در ترکیه در سال ۲۰۲۱، بازار میلگرد سال ۲۰۲۲ با امیدهای زیادی آغاز بکار کرد اما در مقابل با کاهش قیمت روبرو شد. این در حالی است که شرایط بازار تا پایان فوریه ۲۰۲۲، یعنی زمانی که جنگ روسیه و اوکراین آغاز شد، کاملا مثبت بود ولی در ادامه شاهد ریزش بازار بودیم.

در این میان، قیمت میلگرد تحویل روز ترکیه در این معاملات با کاهش 9 درصدی، از 495 دلار در پایان سال ۲۰۲۱ به 465 دلار و قیمت میلگرد تحویل ماهانه با کاهش یک و 19 دهم درصدی به نرخ 682 دلار در پایان سال‌جاری میلادی کاهش یافت.

در مهمترین اتفاق بازار میلگرد در سال ۲۰۲۲، قیمت روزانه این محصول در ماه مارچ رکورد زد و نرخ 700 دلار و ماهانه نرخ 964 دلار در هر تن را تجربه کرد. در ادامه سال قیمت میلگرد ترکیه همانند دیگر محصولات فولادی با شروع رکود جهانی فولاد، مجدداً به پایین ترین سطح نرخ رسید.

در این میان، برخی تحلیل گران بازار در ژانویه عنوان کردند: نرخ بهره برداری از ظرفیت صنعت فولاد ترکیه از ۷۵ درصد به کمتر از ۶۰ درصد کاهش یافته است، زیرا تولیدکنندگان شیفت کاری خود را کاهش داده یا فعالیت خود را تعطیل کرده اند. در این میان، میلگرد ترکیه (روزانه)  در بازار لندن، معاملات خود را با نرخ 465 دلار و تحویل ماهانه با قیمت 682 دلار در هر تن شروع کرد.

با این حال، سقف کاهش قیمت این محصول در معاملات بورس لندن به ماه‌های نوامبر برمی‌گردد به طوری که در این ماه‌، این محصول با قیمت 425 دلار در هر تن معامله شد. همچنین میلگرد ماهانه در همین ماه با کمترین نرخ تقاضا، یعنی 625 دلار روبرو شد.

البته این مقطع مهم فولادی در پایان 2022 با استقبال چندانی روبرو نشدند و به ترتیب با نرخ‌های 690 و 699 دلار سال را پایان رساندند.

همچنین بررسی ها نشان می دهد کارخانه های فولاد مستقر در ترکیه – به عنوان هفتمین تولید کننده بزرگ فولاد در جهان – در سال ۲۰۲۱، تولید فولاد را ۱۲.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داده و به ۴۰ میلیون تن رساندند. باید توجه داشت که رقم اعلام شده یک رکورد برای میزان فولاد تولید شده در ترکیه است.

در پایان نکته قابل توجه اینکه پایان سال ۲۰۲۲ میلادی با انتشار خبر شیوع گسترده پاندمی کرونا در چین مواجه شد. برهمین اساس، باید منتظر ماند و دید که محدودیت‌های جدید کووید ۱۹ چه سرنوشتتی برای محصولات فولادی در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده رفم خواهد زد؟

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors