جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نبود سند توسعه صنعتی؛ خلأ بالادستی در کشور/ طرح مالیات بر عایدی سرمایه باید زودتر اجرایی شود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه باید زودتر اجرایی شود تا دیگر برای کسی سرمایه‌گذاری به‌جز در بنگاه‌های تولیدی صرف نداشته باشد.

نبود سند توسعه صنعتی؛ خلأ بالادستی در کشور/ طرح مالیات بر عایدی سرمایه باید زودتر اجرایی شود اخبار اخبار کمیسیون اقتصادی مجلس تولید

به گزارش فولادبان، مصطفی طاهری اظهار داشت: هزینه تولید در کشور سخت و دشوار شده و زمینه برای سوق دادن سرمایه‌های مردم به سمت فعالیت‌های نامولد تسهیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: به علت نبود قانون مالیات بر عایدی سرمایه در کشور، تورم به طور روزانه رو به افزایش است و اخذ تسهیلات برای همه امری شیرین به حساب می‌آید.

طاهری تصریح کرد: عطش وحشتناک و غیرقابل کنترلی که برای دریافت تسهیلات وجود دارد باعث شده که حق تولید ضایع شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بسیاری از گره‌های کشور به علت عدم سامانه‌ای هوشمند در اقتصاد است. قانونی را در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تصویب رساندیم و دو ماه است که ابلاغ کردیم تا اقدامات لازم در این زمینه هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

وی در عین حال بیان داشت: بی‌شک وام‌های تکلیفی که مجلس بر بانک‌ها ابلاغ می‌کند یکی از دلایل ایجاد مشکلات برای بانک‌ها است و بنده هم چندین باری با این موضوع مخالفت کردم.

وی گفت: کمیسیون صنایع و معادن مهم‌ترین کمیسیون تخصصی صنعت در مجلس است که می‌تواند با مجمع کارآفرینان ایران در ارتباط باشد.

طاهری اظهار داشت: این کمیسیون در چهار حوزه فعالیت تخصصی دارد که شاخص آن صنعت و تولید است و همه صنایع کشور را شامل می‌شود.

نبود سند توسعه صنعتی، خلأ بالادستی در کشور

وی بیان داشت: نبود سند توسعه صنعتی، یک خلأ بالادستی در کشور محسوب می‌شود که بارها رهبر معظم انقلاب و دولت آن را مطرح کردند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اولویت نخست مجلس تصویب یک سند الزام‌آور صنعتی است تا تکالیف صنایع کشور در آن روشن شود.

وی تاکید کرد: از یشران‌های اقتصادی انتظار می‌رود که در موضوعات کلان‌تر، به‌ویژه برنامه هفتم توسعه که هم‌اکنون در دست تدوین است به ما کمک کنند.

طاهری ادامه داد: مدت دو سال است که در مجلس به دنبال منابعی هستیم تا به بخش تولید و صنعت تزریق کنیم. البته منابع ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی از هدفمندسازی یارانه‌ها در بودجه وجود دارد که قرار بود به بخش تولید اختصاص داده شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در دو سال گذشته اقداماتی برای تخصیص این منابع برای بخش تولید که در قانون هم آمده انجام شده تا سرمایه ثابت و در گردش شرکت‌ها هم تامین شود و این روند در بودجه سال ۱۴۰۲ هم ادامه دارد و ما پشتیبان بخش تولید هستیم.

طاهری تصریح کرد: رئیس مجلس هم چندین بار دستگاه‌های دولتی را موظف به این کار کرده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors