جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 08 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری فولاد با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیر بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی انجمن فولاد ایران گفت: توسعه تکنولوژی تولید فولاد کشور با تمرکز بر بومی سازی اولویت فعلی انجمن فولاد ایران است.

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری فولاد با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار عینک فولادی

بهروز اسماعیلی در گفتگو با فولادبان با اشاره به عضویت بیش از 240 شرکت بزرگ و کوچک در انجمن فولاد، گفت: انجمن فولاد ایران متشکل از تولید کنندگان متعدد زنجیره فولاد است و اعضای هیات مدیره آن از بین مجرب ترین و پخته ترین مدیران صنعت کشور انتخاب می شوند و به واسطه تجربه های ارزشمندی که در طی سالیان دراز حضور در صنایع بزرگ فولادی کسب کرده اند، قاعدتا برای سیاست گذاری صنعت و ارائه نظرات کارشناسی مناسب ترین افراد محسوب می گردند.

وی با اشاره به اینکه تمرکز بر بومی سازی اولویت فعلی فولاد ایران است و برای تحقق این اولویت  تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است، افزود: شاهد فعالیت گسترده ای در 7 رسته تخصصی فولاد سازان بالای 2 میلیون تن از جمله تولیدکنندگان شمش به روش قوس الکتریک و کوره بلد، شمش به روش کوره القایی، گندله و آهن اسفنجی، مقاطع طویل، تخت و فولاد آلیاژی هستند که در انجمن تشکیل شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: یکی از فعالیت های اساسی که در دستور کار انجمن است، تمرکز بر بومی سازی در سال‌های اخیر و توسعه تولید ساخت داخل و تکنولوژی ها است.

مدیر بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی انجمن فولاد ایران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به صندوق پژوهش و فناوری فولاد گفت: این صندوق ریسک ناشی از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان را تا حد مطلوبی کاهش خواهد داد.

وی درباره اهمیت شرکت‌های دانش بنیان و نگاه دستگاه‌های مسئول به آنها گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در وضعیت کنونی کشور می‌توانند در بخش مختلف صنعت کمک کننده ‌باشند. حوزه معادن و صنایع معدنی، یکی از بخش‌های است که این شرکت‌ها می‌توانند در آن فعالیت کنند و در رفع نیازمندی های آن کمک کنند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه این پروژه در حال حاضر در دستور کار صندوق شکوفایی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد، اظهارداشت: صندوق پژوهش و فناوری فولاد با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار و با مشارکت ایمیدرو و شرکت‌های زنجیره فولاد تشکیل می‌شود که تشکیبل این صندوق موجب پیوند موثری بین تامین کنندگان تجهیزات بومی سازی این حوزه، با شرکت های فولادی و تامین نیازهای آنها خواهد شد.

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors