جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 08 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بخشنامه جنجالی ارزی بورس کالا با صنعت لوازم خانگی چه می‌کند؟

یک فعال صنعت لوازم خانگی در واکنش به بخشنامه جنجنالی تغییر ارز پایه بورس کالاف گفت: افزایش قیمت ارز، کامودیتی و محصولات بورس کالا تا فاصله چند ماه آینده تأثیر خود را بر قیمت محصولات لوازم خانگی خواهد گذاشت،

بخشنامه جنجالی ارزی بورس کالا با صنعت لوازم خانگی چه می‌کند؟ عینک فولادی نرخ ارز نیمایی فولاد

احسان فدایی در گفتگو با فولادبان در خصوص تاثیر بخشنامه تغییر نرخ محاسباتی ارز بورس کالا از دلار نیمایی به دلار توافقی در حوزه لوازم خانگی، بیان کرد: در بخش واردات صنعت لوازم خانگی میزان متفاوتی از محصولات مختلف وجود دارد. در این راستا، بخشی از واردات به قطعات مربوط می‌شود که برای تکمیل زنجیره تولید لازم است. از طرفی، بخشی از واردات به مواد اولیه و ورق‌های فولادی اختصاص داده می‌شود.

وی اضافه کرد: در چند سال اخیر پس از ممنوعیت واردات لوازم خانگی، بسیاری از شرکت‌ها و تجار خارجی از کشور خارج شدند و بر همین اساس، برخی از شرکت‌های داخلی از جمله فولاد مبارکه تلاش کردند این ورق‌ها را که برای داخل یخچال یا الماسه‌های ماشین ظرفشویی با آلیاژ خاصی استفاده می‌شود تأمین کنند.

این فعال صنعت لوازم خانگی با بیان اینکه این صنعت اتحاد لازم را ندارد، گفت: تمام شرکت‌های لوازم خانگی باید مواد اولیه خود را از یک تامین کننده داخلی تهیه کنند که متأسفانه شرکت‌ها از لحاظ اقتصادی برای ایجاد یک خط تولید مواد اولیه در کنار سایر خطوط خود، استقبالی نشان نمی‌دهند. به همین دلیل، این مواد مورد نیاز از طریق کشور چین وارد ایران می‌شود.

فدایی افزود: بخشنامه تغییر ارز پایه بورس کالا و افزایش قیمت مواد اولیه موجود در آن نمی‌تواند تأثیر سریع و یامستقیمی در مدت زمان کوتاه در قیمت و روند تولید حوزه لوازم خانگی داشته باشد، چرا که لوازم خانگی، صنعتی مونتاژ محسوب می‌شود. در این صنعت مواد اولیه و قطعات را باید از تأمین کننده‌های متفاوت داخلی و خارجی تهیه کرد تا محصول نهایی به دست بیاید.

وی با اشاره به طمان تأثیر این اتفاقات در حوزه لوازم خانگی، اظهار کرد: افزایش قیمت ارز، کامودیتی و محصولات بورس کالا تا فاصله چند ماه آینده تأثیر خود را بر قیمت محصولات لوازم خانگی خواهد گذاشت، چرا که تمام قطعات این صنعت، از چین وارد می‌شود که این کار حدود 4 تا 6 ماه به طول می‌انجامد.

به گفته فدایی، برای شب عید یا پس از آن، افزایش قیمت‌ها بر قیمت محصولات شرکت‌ها تأثیر خواهد گذاشت. البته ناگفته نماند به دلیل تورم انتظاری، صنعت لوازم خانگی در زمان افزایش قیمت‌ها در سایر بخش‌ها، نرخ محصولات را به تدریج با وضعیت تورم تطبیق خواهد داد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors