جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 07 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برخورد قاطع با تخلفات مالیاتی در چارچوب اخلاق و قانون

دبیر هیات عالی نظارت بر تخلفات اداری، قاطعیت برخورد با تخلف در عین برخورد مناسب و حفظ رأفت اسلامی را از مهم‌ترین ویژگی مسئولان رسیدگی به پرونده‌های تخلفات اداری دانست.

برخورد قاطع با تخلفات مالیاتی در چارچوب اخلاق و قانون عینک فولادی مالیات

به گزارش فولادبان، علی دستافر در جلسه با اعضای شعب هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان امور مالیاتی، مبارزه با فساد را یکی از مهم‌ترین شعارها و ویژگی‌های دولت سیزدهم دانست و اظهارداشت: قاطعیت برخورد با تخلف در عین برخورد مناسب و حفظ رأفت اسلامی، مهم‌ترین ویژگی مسئولان رسیدگی به پرونده‌های تخلفات اداری است.

وی با اشاره به لزوم تعامل و همکاری بین دبیرخانه هیات عالی نظارت و هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان‌ها و نهادهای دولتی از جمله سازمان امور مالیاتی گفت: در دولت سیزدهم تمام تلاش هیات عالی نظارت این است که از ظرفیت، دانش و تجربه همه دستگاه‌ها برای پیشگیری و نظارت بر فرایند رسیدگی به تخلفات اداری بهره‌مند شویم.

دستافر بر تخلفات اداری مبارزه با فساد و تخلفات اداری را دارای سه ضلع پیشگیری، نظارت و برخورد دانست و خاطرنشان کرد: محور پیشگیری باید بر برخورد ارجحیت داشته باشد، زیرا تنها با برخورد صرف با متخلفان نمی‌توان موجب کاهش تخلفات اداری شد.

دبیر هیات عالی نظارت بر تخلفات اداری، پایه و رکن هر سازمانی را نیروی انسانی دانست و گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی موجب کاهش تخلفات می‌شود.

به گفته وی، موضوع آموزش کارکنان و کارگزاران دستگاه‌های اجرایی کشور در خصوص تخلفات اداری دارای اهمیت زیادی است که باید بسیار جدی گرفته شود و از طریق تمامی دستگاه‌ها پیگیری شود.

دستافر، نقض قوانین و مقررات، کم کاری یا سهل انگاری در انجام وظایف و غیبت غیر موجه را بیشترین تخلفات کشور دانست و بیان داشت: باید عوامل ایجاد این چنین تخلفات را از طریق پرونده‌های تخلفات اداری احصاء و بعد از شناسایی گلوگاه‌ها به سمت اصلاح فرایندها حرکت کنیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors