جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 05 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه پنجم دی؛ روزهای گرم بورس در سرمای زمستان/ دلار ۴۱ هزار و ۵۰۰ تومانی با بازار فولاد چه می‌کند؟

بررسی بازارهای مالی نشان می‌دهد دلار همچنان مسیر گرانی را طی می‌کند و هنوز اقدامات بانک مرکزی مانند افزایش ۵ درصدی اوراق سپرده و رسیدن به نقطه ۲۳ درصد نتوانسته است به مدیریت این بازار کمک کند.

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه پنجم دی؛ روزهای گرم بورس در سرمای زمستان/ دلار ۴۱ هزار و ۵۰۰ تومانی با بازار فولاد چه می‌کند؟ عینک فولادی

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز دلار در پایه ۴۱ هزار تومان کار خود را آغاز کرد و اکنون با قیمت ۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار معامله شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد دلار احتمالا امروز به کانال ۴۲ هزار تومان برسد یا به این رقم نزدیک شود. البته باید توجه داشت در پایان سال نو میلادی به دلیل تسویه شرکت‌های بین‌المللی و به روزرسانی حساب‌های خود تقاضای دلار افزایش می‌یابد اما به نظر می‌رسد این موضوع بخش‌ کوچکی از تاثیر بازار را شامل شود. آمارهای سامانه نیما هم نشان می‌دهد تقاضای دلار سه برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

سکه نیز امروز در بازار از کانال 20 میلیون تومان عبور کرد و با قیمت 20میلیون و 300 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد. طلای 18 عیار در هر گرم یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان قیمت خورد.
در بازار بورس امروز هم مانند روز گذشته روز معدنی ها بود.

همچنین شاخص بورس امروز در کانال یک میلیون و ۵۷۶ هزار واحد به کار خود پایان داد و نمادهای کگل، میدکو، نوری، و معادن، فولاد، خودرو و فملی تاثیرگذار در شاخص بورس بودند. در بازار امروز فلزات روز خوبی نداشتند و فولاد و فملی قرمزپوش بودند اما شاخص با رنگ سبز به کار خود پایان داد.

در ادامه سری به وضعیت بازار زنجیره فولاد جهان زدیم. رشد تقاضا و علاقه به خرید زغال سنگ موجب شده است تا بهای این محصول صادراتی استرالیا با رشد قابل توجهی همراه باشد به گونه ای که در آخرین ارزیابی های صورت گرفته، با افزایش 6.75 دلاری معادل 285.75 دلار قیمت خورده، این در حالی است که بهای زغال‌سنگ وارداتی چین با رشد 3 دلاری، 315 دلار سی اف ار ارزش‌گذاری شده است تا اختلاف نرخ این دو محصول وارداتی و صادراتی به 30 دلار برسد.

در همین حال، برخی تحلیلگران می‌گویند: با محدود و ممنوع شدن واردات زغال‌سنگ از روسیه حالا استرالیا عزم خود را برای افزایش قیمت زغال‌سنگ جزم کرده که این روند با دیدار روسای جمهور دو کشور چین و استرالیا و کاهش احتمالی سطح تنش و اختلافات، بار دیگر رویه تندتر صادراتی به خود بگیرد.

در چین نیز امروز یک میلیون نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند که این آمار نشان از رکود احتمالی ساخت و ساز در این کشور دارد. البته به دلیل اینکه چین در زمینه فولاد یکی از بزرگترین تولیدکنندگان است، بازارهای جهانی نیز با اعمال محدودیت در چین از تعادل خارج خواهند شد.

علاوه بر این، با ورود موج سرما به اغلب کشورها پروژه‌های عمرانی متوقف شده‌اند و این موضوع باعث شده روسیه محصولات فولادی خود را با تخفیف بیشتری راهی بازار کند، ضمن اینکه هند نبه عنوان یکی از کشورهای فولادساز توانست طی یکسال گذشته پوست اندازی کند و به دنبال سهم بیشتری از بازار فولاد جهان است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors