بهره وری و بهینه سازی مصرف؛ راهکار تامین انرژی صنایع

مدیر زیر ساخت ایمیدرو گفت: بهره وری در استفاده از انرژی و ورود صنایع به بخش تامین، دو راهکار اصلی برای رفع محدودیت در صنایع است.

به گزارش فولادبان، منیژه غلامرضایی با اشاره به اینکه در حوزه بهره وری سال هاست صنعت فولاد پیشروست و توانسته از فناوری مناسب و بهره ور استفاده کند، اظهارداشت: صنایع فولادی علاوه بر بهره وری بیشتر در مصرف انرژی، باید به بخش تامین انرژی مورد نیاز خود ورود کنند.

وی گفت: راهکار دیگر برای تامین انرژی مورد نیاز صنعت، بهینه سازی مصرف انرژی در سایر بخش‌هاست.
مدیر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: به عنوان مثال، وارد شدن به موضوع تکمیل سیکل نیروگاه‌ها و یا بهینه شدن مصارف خانگی، می‌تواند راهکار مناسبی برای ذخیره انرژی و استفاده آن برای تامین نیاز صنعت باشد.
غلامرضایی ادامه داد: سرمایه گذاران جدیدی که وارد صنعت فولاد می‌شوند، با توجه به اینکه هزینه‌های سرمایه گذاری در زیرساخت، بخش عمده‌ای از طرح را پوشش می‌دهد، باید در کنار دریا باشند و یا در کنار مخازن گازی مستقر شوند تا با کمترین محدودیت مواجه شوند.
مدیر زیرساخت ایمیدرو اظهارداشت: برای این موضوع، منع قانونی وجود ندارد؛ مگر اینکه دستگاه‌های ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏تامین کننده انرژی، محدودیت‌هایی را ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *