گزارش هفتگی فولادبان از معاملات بورس کالا/ از مهمترین عرضه هفته چه خبر؟

خبرنگار «فولادبان» به بررسی معاملات بورس کالا در هفته جاری پرداخت.

به گزارش فولادبان، جزئیات معاملات بورس کالا در هفته جاری مورد بررسی قرار گرفت.

در مهمترین عرضه هفته، ، روز دوشنبه 28 آذر ماه 1401، ۶۸ هزار و ۹۶۰ تن شمش بلوم در بورس کالا عرضه شد که در پایان معاملات به طور کامل به فروش رفت. به عبارت دیگر، این محصول با رقابت ۱۰۰ درصدی و قیمت پایانی ۱۵۳ هزار و ۱۳۳ ریال معامله شد.

جزئیات این معاملات به شرح ذیل است:

 

ریز معاملات  روز شنبه 26 آذر ماه

در معاملات روزشنبه 26 آذر ماه۱۴۰۱، 2 میلیون و ۸۲۶ هزار و ۲۸۹ تن از محصولات به معامله رسیدند.

از طرفی، ۳۵ هزار تن از حجم عرضه شده شمش بلوم، مورد معامله قرار گرفت، ضمن اینکه این محصول با ثبت رقابت منفی ۶/۴ درصدی و با قیمت پایانی ۱۴۵ هزار و ۹۱۰ ریال به فروش رسید.

در همین حال، ۳۵ هزار تن از حجم عرضه شده میلگرد به فروش رفت. ضمن اینکه این محصول ۵/۵ درصد رقابت منفی داشت و با قیمت پایانی ۱۶۳هزار و ۱۱۵ ریال به فروش رسید.

علاوه بر این، ۶۴۱ تن ناودانی با قیمت پایانی ۱۸۴ هزار و ۶۳۰ ریال معامله شد که این نرخ ۷ هزار و ۷۲۲ ریال بالاتر از قیمت پایه صبح این محصول است.

در ادامه مشتریان ۳۲ درصد از کنسانتره سنگ آهن عرضه شده را با قیمت پایانی ۲۳ هزار و ۷۱۹ ریال خریداری کردند.

در پایان، ۳۵ هزار تن آهن اسفنجی، رقابت بیش از ۳۴ درصدی را ثبت کرد و با قیمت میانگین موزون ۱۰۷ هزار و ۳۱۵ ریال به طور کامل به معامله رسید.

 

ریز معاملات روز دوشنبه 28 آذر ماه

در معاملات روز دوشنبه 28 آذر ماه ۱۴۰۱، از ۱۱۸ هزار و ۹۶۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا، ۹۲ هزار و ۹۶۰ تن یعنی معادل ۷۲ درصد میزان عرضه‌ها به معامله رسیدند.

در همین حال، ۶۸ هزار و ۹۶۰ تن شمش بلوم در بورس کالا عرضه شد که در پایان معاملات به طور کامل به فروش رفت. به عبارت دیگر، این محصول با رقابت ۱۰۰ درصدی و قیمت پایانی ۱۵۳ هزار و ۱۳۳ ریال معامله شد.

علاوه بر این، ۲۳ هزار و ۲۰۰ تن تختال C، رقابت بیش از ۴۶ درصدی را در بورس کالا ثبت کرد و با قیمت میانگین موزون ۱۳۴ هزار و ۱۰۱ ریال به طور کامل به معامله رسید.

 

ریز معاملات روز سه شنبه 29 آذر ماه

در معاملات روز سه شنبه 29 آذر ماه ۱۴۰۱، از ۳۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا ۲۲ هزار و ۶۵۰ تن، یعنی معادل ۶۲ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۴ هزار و ۲۰۰ تن از حجم عرضه شده ورق سرد B در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با ثبت رقابت ۶ درصدی و با قیمت پایانی ۲۴۰ هزار و  ۱۶۸ ریال به فروش رسید.

همچنین یک‌ هزار و ۸۰۰ تن ورق قلع اندود در دسترس مشتریان قرار گرفت و فقط ۲٫۷ درصد، یعنی ۵۰ تن از آن به فروش رسید، ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۳۶۹ هزار ریال است که نسبت به قیمت پایه تغییری نداشته است.

علاوه بر این، ۲۴ هزار و ۵۵۰ تن ورق گالوانیزه G با قیمت پایانی ۲۹۱ هزار و ۶۸۶ ریال در بورس کالا معامله شد که این نرخ، ۴٫۶ درصد بالاتر از قیمت پایه صبح امزوز این محصول است.

در پایان مشتریان ۱۰۰ درصد از ورق گرم B عرضه شده را ۲۴  هزار و ۶۲۲ ریال بالاتر از قیمت پایه این محصول، یعنی با قیمت میانگین موزون ۱۹۱ هزار و ۳۲۴ ریال خریداری کردند.

 

ریز معاملات روز چهارشنبه 30 آذرماه

در معاملات روزچهارشنبه 30 آذر ماه ۱۴۰۱، از ۱۸۵ هزار و ۹۷۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا ۸۴ هزار و ۷۷۶ تن یعنی معادل ۴۵٫۵ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۱۵۸ هزار و ۷۶۴ تن از حجم عرضه شده میلگرد، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با ثبت رقابت ۰٫۱ درصدی با قیمت پایانی ۱۷۰هزار و  ۲۱۹ ریال به فروش رسید.

همچنین ۲۶ هزار و ۴۱۱ تن تیرآهن در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۹۸ درصد، یعنی ۲۶ هزار و  ۳ تن از آن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۱۷۳ هزار و ۲۱۵ ریال است که نسبت به قیمت پایه حدود ۹ درصد رشد داشته است.

علاوه بر این، ۹۵۰ تن نبشی با قیمت پایانی ۱۷۹ هزار و ۲۱۹ ریال معامله شد که این نرخ ۹٫۴درصد بالاتر از قیمت پایه صبح این محصول است.

در ادامه، مشتریان ۱۰۰ درصد از ناودانی عرضه شده را ۱۷ هزار و ۹۳ ریال بالاتر از قیمت پایه این محصول یعنی با قیمت میانگین موزون ۱۸۵ هزار و ۸۷۷ ریال خریداری کردند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *