جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 01 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل بازار سرمایه از زبان یک کارشناس / احتمال سرایت حذف نرخ‌گذاری دستوری در سایر محصولات

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است بازار از لحاظ ارزندگی نسبت به هفته های اول آبان‌ماه روند بهتری دارد؛ چرا که از نیمه دوم مهرماه تا اوایل آبان‌ماه، در بدترین وضعیت گردش معاملات و افزایش ریسک سیستماتیک قرار داشت.

تحلیل بازار سرمایه از زبان یک کارشناس / احتمال سرایت حذف نرخ‌گذاری دستوری در سایر محصولات عینک فولادی فولاد

قربانی

احسان رضاپور در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار سرمایه بیان کرد: هفته گذشته روند افزایشی ارز همچنان تداوم داشت که صنایع مختلف به تناسب میزان تأثیرپذیری، از این موضوع بهره گرفتند. بر همین اساس گروه‌هایی که طبیعتا ماهیت صادراتی داشتند، با افزایش اقبال مواجه شدند و سودآوری خوبی را تجربه کردند. در مقابل صنایعی هستند که تاثیر منفی از این موضوع گرفتند که اکثراً شرکت‌های وارد کننده مواد اولیه بودند. در واقع شرکت‌های وارد کننده مواد اولیه بحث نیازهای ارزی دارند و به واسطه انتظارات آنها، در شرایط ایجاد شده با افزایش فشار فروش مواجه شدند.

وی در ادامه اضافه کرد: از سوی دیگر، اخبار مثبت درباره مذاکرات و دیدار وزیر امور خارجه با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توانست تا حدودی امیدواری‌ها را درباره برجام را تقویت کند. بر همین اساس شرکت‌های صنعت بانکداری که در سال‌های اخیر افت قابل توجهی را تجربه کردند و حتی در رشدهای مقطعی بازار شانسی نداشتند، توانستند مورد اقبال سرمایه گذاران قرار بگیرند.

کارشناس بازار سرمایه با پیش‌بینی روند هفته آتی بازار اظهار کرد: در صورتی که اخبار خوشی در حوزه برجام به بازار مخابره شود، انتظار می‌رود تا حد زیادی منجر به تقویت گروه‌های تاثیرپذیر شود؛ که از این گروه‌ها، می‌توان به صنایعی که تعاملات بین‌المللی دارند، اشاره کرد. همچنین احیای برجام و رشد معاملات بورس با کاهش ریسک سیستماتیک کلیت بازار را تحت تاثیر عوامل مثبتی قرار خواهد داد.

رضاپور با اشاره به اینکه حذف نرخ‌گذاری دستوری به رشد بازار سرمایه کمک می‌کند، تصریح کرد: افزایش عرضه خودروسازان در بورس کالا و خروج برخی محصولات از قیمت‌گذاری دستوری توانست واکنش مثبتی را از بازار سرمایه کسب کند. این اتفاق در هفته‌های اخیر شدت گرفته که به همین دلیل می‌توان گفت به تدریج در سایر کالاها نیز سرایت خواهد کرد.

وی معتقد است بازار سرمایه از لحاظ ارزندگی نسبت به هفته های اول آبان‌ماه روند بهتری دارد؛ چرا که از نیمه دوم مهرماه تا اوایل آبان‌ماه، بازار در بدترین وضعیت گردش معاملات و افزایش ریسک سیستماتیک قرار داشت.

این کارشناس بورسی در پایان خاطرنشان کرد: قیمت‌گذاری دستوری محصولات و نزدیک بودن نرخ دلار نیما به دلار آزاد می‌تواند عواملی برای رشد بهینه بازار سرمایه باشد. این اتفاقات در صورت اجرایی شدن، انتظارات فعالان را برای هفته آتی را بهبود می‌بخشد. به خصوص که در شرایط فعلی بازارهای موازی از لحاظ جذابیت و ارزندگی نسبت به بازار سرمایه در الویت قرار ندارند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors