جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 01 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تأمین انرژی؛ عامل کاهش تولید فولاد کشور/ انرژی و کم‌آبی؛ دو دغدغه مهم فولادی‌ها

یک کارشناس فولادی گفت: دولت برای حل مشکلات باید نگرش و پارادایم‌های خود را در تعامل با صنعت تغییر دهد و از آن حمایت کند.

تأمین انرژی؛ عامل کاهش تولید فولاد کشور/ انرژی و کم‌آبی؛ دو دغدغه مهم فولادی‌ها عینک فولادی فولاد

سعید محبی در گفتگو با فولادبان درباره مشکلات قطعی گاز در واحدهای فولادی، مطرح کرد: قطعی گاز در واحدهای تولیدی آهن اسفنجی در فصل پاییز و همچنین مشکلات تأمین انرژی برق در فصل تابستان سبب شده است تا میزان تولید فولاد خام در کشور کاهش یابد. میزان تولیدات فولاد خام ایران در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۴.۳ میلیون تن بود که بر همین اساس، مشکلات محدودیت انرژی سبب کاهش میزان تولید شد.

وی، سرمایه‌گذاری در حوزه فولاد را دچار عقب‌ماندگی دانست و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت و تأمین انرژی بسیار عقب‌تر از سرمایه‌گذاری احداث واحدهای فولادی است و نیاز است تا برای توسعه صنعت گاز کشور ۸۰ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری انجام شود.

این کارشناس صنعت فولاد با اشاره به صادرات محصولات میانی زنجیره فولاد بیان کرد: در سال گذشته میزان صادرات ایران در کنسانتره و گندله ۱.۷ میلیون تن و در آهن اسفنجی یک میلیون تن بودن است. همچنین توسعه صنعت فولاد در مناطقی که با مشکل کم آبی موتاجه هستند، یک مسئله جدی به شمار می‌رود و البته یکی از دغدغه‌های حفظ زنجیره ارزش است.

محبی با تاکید بر اینکه دولت برای حل مشکلات باید نگرش و پارادایم‌های خود را در تعامل با صنعت تغییر دهد و از آن حمایت کند، اظهارداشت: در این راستا نیاز است تا مسئولان برای تصمیم‌گیری در خصوص مسائل کلان صنعت فولاد از مشورت نخبگان و بزرگان بخش خصوصی بهره بگیرند، ضمن اینکه نهاد تصمیم‌گیرنده باید مشاوران مدبر داشته باشد تا بتوانند مسائل و مشکلات را به‌صورت ریشه‌ای حل کنند.

ویريال مهم‌ترین مزیت تولید فولاد در کشور را وجود مواد معدنی و انرژی در کشور عنوان کرد و گفت: استفاده نادرست از این دو ویژگی برای تولید فولاد، ناشی از سو‌ء مدیریت است که در نهایت منجر به تصمیمات نادرست و اعمال وضع عوارض صادراتی می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors