جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 30 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پیشنهاد آکادمی مهندسی چین برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای/ استقرار کارخانه‌های کوره قوس الکتریکی در شهرها

یکی از مسئولان آکادمی مهندسی چین اعلام کرد: ضروری است تا فولادسازان شامل کوره‌های قوس الکتریکی در شهرهای اصلی که قراضه آنجا نگهداری می‌شود، استقرار یابند تا به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کشور کمک کنند.

پیشنهاد آکادمی مهندسی چین برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای/ استقرار کارخانه‌های کوره قوس الکتریکی در شهرها عینک فولادی چین

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، «یونگ گان» در یازدهمین جلسه انجمن آهن و فولاد موسسه برنامه‌ریزی و تحقیقات صنعت متالورژی چین گفت: انتظار دارد کوره‌های قوس الکتریکی به تدریج کوره‌‌های بلند در تولیدات فولاد ساختمانی شامل میلگرد آجدار، میلگرد و مفتول را تعویض کنند.

از سوی دیگر، برخی فعالان بازار در این باره اظهار داشتند که استقرار این کارخانه‌ها، فاصله حمل و نقل را برای قراضه فولادی و محصولات نهایی فولاد کاهش می‌دهد و در نتیجه انتشار کربن مربوط به ماشین‌های حمل و نقل قراضه و فولاد کم می‌شود.

در همین حال، یک تحلیلگر صنعت چین در شانگهای اعلام کرد: در حال حاضر 10 درصد میلگرد چین با فرآیند فولادسازی کوره قوس ذوب الکتریکی و مابقی آن با استفاده از کوره‌های بلند تولید می‌شود.

براساس گزارش‌های اداره ملی آمار چین، تولید میلگرد چینی در 10 ماهه نخست سال 2022 میلادی، 193.34 میلیون تن بود که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 9.5 درصد افزایش ینشان می دهد.

همچنین گان در ادامه خاطرنشان کرد: میزان انتشار کربن دی اکسید کارخانه‌های کوره قوس الکتریکی با استفاده از قراضه فولاد، 0.5 تا 0.7 تن به ازای هر تن فولاد خام است. این درحالی است که در فرآیند تولید فولاد خام با کوره‌های بلند، به ازای هر تن فولاد تولیدی، 2 تا 2.4 تن کربن دی اکسید منتشر می‌شود.

وی عقیده دارد که اگر تمام میلگرد چین با کوره‌های قوس الکتریکی تولید شوند، میزان انتشار سالانه کربن دی اکسید می‌تواند به شدت کاهش یابد.

گان پیشنهاد کرد که کارخانه‌های قوس الکتریکی برای تولیدات خود برای کاهش انتشار کربن به جای ترکیب قراضه و آهن مذاب، تنها از قراضه استفاده کنند، زیرا کارخانه‌های قوس الکتریکی، حدود 30 درصد از آهن مذاب و 70 درصد قراضه استفاده می‌کنند و آهن مذاب توسط کوره‌های بلند تولید می‌شود.

در همین راستا، یک منبع در بازار شرق چین گفت در صورت استفاده از ترکیب 30 درصد آهن مذاب و 70 درصد قراضه، میزان انتشار کربن 0.9 تا 1.2 تن به ازای هر تن فولادخام خواهد بود که با حذف آهن مذاب در این فرآیند، می تواند به 0.5 تا 0.7 تن به ازای هر تن فولاد خام تولید شده کاهش یابد.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors