روایت کنفرانسی که سقوط آزاد قیمت ورق گرم چین را در پی داشت

تازه ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد از سقوط آزاد قیمت ورق گرم چین پس از برگزاری کنفرانس اقتصادی سالانه چینی‌ها حکایت دارد. در 19 دسامبر (28 آذر ماه 1401)، پس از اینکه در کنفرانس اقتصادی چین آمار دلگرم کننده‌ای ارائه نشد، قیمت ورق گرم چین کاهش قیمت شدیدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در 19 دسامبر (28 آذر ماه 1401)، پس از اینکه در کنفرانس اقتصادی چین آمار دلگرم کننده‌ای ارائه نشد، قیمت ورق گرم چین کاهش قیمت شدیدی را تجربه کرد.

بازار داخلی

در این میان، گزارش‌ها از شرق چین (شانگ‌های) نشان می دهد که قیمت ورق گرم در این بازار 4 هزار و 70 تا 4 هزار و 90 یوآن (584 تا 587 دلار) به ازای هر تن گزارش شد که نسبت به قبل 80 یوآن به ازای هر تن کاهش نشان می دهد.

در اینراستا، قرارداد فیوچرز ورق گرم برای تحویل ماه می در بازار معاملات فیوچرز شانگ‌های (SHFE) برای دومین روز متوالی کاهش یافت و کمترین قیمت هفته را ثبت کرد. این قرارداد در بعدازظهر روز دوشنیه با قیمت 3 هزار و 975 یوآن به ازای هر تن منعقد شد.

به گفته برخی فعالان بازار، عدم ارائه آمار دلگرم‌کننده در کنفرانس اقتصادی سالانه چین منجر به کاهش قیمت ورق گرم در بازار معاملات فیوچر شانگ‌های شد. اپن اینترست قرارداد فیوچرز این محصول با کاهش 30 هزار لات به 744 هزار لات رسید.

در همین حال، یک تاجر از شرق چین درباره حال و هوای بازار اظهار داشت: این کاهش قیمت در بازار معاملات فیوجرز ادامه‌دار نخواهد بود.

علاوه بر این، رهبران چینی پس از برگزاری کنفرانس اقتصادی سالانه اعلام کردند که ثبات اقتصادی سال آینده را در اولویت قرار خواهند داد.

صادرات

در ادامه شاخص ورق گرم صادراتی، فوب بندر اصلی چین 600 دلار به ازای هر تن اعلام شد که این نرخ نسبت به قبل 10 دلار به ازای هر تن کاهش نشان می دهد. در این راستا، کارخانه‌های چینی و تجارت‌خانه‌ها ورق گرم SS400، تحویل ماه فوریه با شیوه معاملاتی فوب چین را در بازه قیمتی 585 تا 620 دلار به ازای هر تن ارائه کردند.

همچنیبرخی کارخانه‌ها پیشنهادات قیمتی خود را از 590 دلار به ازای هر تن در هفته گذشته تغییر ندادند، درحالی که برخی فعالان بازار گزارش دادند که پیشنهادات کارخانه‌های کوچک در بازه قیمتی 585 تا 590 دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی فوب بود که این بازه قیمتی نسبت به هفته گذشته کاهش نشان می دهد.

زمزمه بازار

با این حال، یک تحلیلگر صنعت در شرق چین گفت:” اگر قیمت بازار اسپات روند صعودی قیمت بازار فیوچرز را دنبال نکند، احتیاط به بازار برمی‌گردد اما کاهش قیمت‌ها ادامه دار نخواهد بود. انتظار می‌رود که قیمت بازار فیوچرز شانگ‌های در آینده نزدیک افزایش یابد.”

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *