جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 بهمن 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مشکل تأمین قطعات صنعت فولاد کشور حل شد/ چگونه می‌توانیم به جایگاه ششم تولیدکننده بزرگ فولاد دنیا تبدیل شویم؟

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به راه اندازی سامانه‌ای مناسب برای معرفی نیازمندی‌های صنعت فولاد ایران، گفت: با راه‌اندازی «کارلینک»، مشکل تأمین قطعات صنعت فولاد کشور حل شده است به طوری که دیگر هیچ تولیدکننده‌ای برای تأمین قطعات داخلی با چالش روبرو نیست.

مشکل تأمین قطعات صنعت فولاد کشور حل شد/ چگونه می‌توانیم به جایگاه ششم تولیدکننده بزرگ فولاد دنیا تبدیل شویم؟ اخبار

بهرام سبحانی در گفتگو با فولادبان گفت: «کارلینک»، یک بستر مناسب برای شبکه سازی کسب و کار است که به دست متخصصان ایرانی طراحی و پیاده‌سازی شده است.

وی افزود: هدف اصلی این سامانه ایجاد یک بستر مناسب برای تولیدکنندگان کالا و خدمات به‌ویژه تولیدات داخلی است تا در نهایت بتوانند به‌واسطه خدمت ارائه شده به‌صورت کاملاً مستقیم و بدون نیاز به هیچ‌گونه واسطه‌ای با یکدیگر در ارتباط باشند و نیازهای خود را برطرف کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه هدف اصلی از راه اندازی کارلینک حمایت از تولیدات ملی و حفظ سرمایه در بستر اشتغال زایی و کارآفرینی است، اظهارداشت: در همین راستا، هزاران شرکت با معرفی توانمندی های خود، به شرکت‌های دیگر متصل شده اند.

سبحانی در بخشی دیگر از صحبت های خود تصریح کرد: محدودیت‌های ارزی در کشور سبب شده است تا علاوه بر تحریم‌ها، مشکلات شرکت‌ها برای تأمین قطعات، تجهیزات و مواد اولیه بیشتر شود.

وی بیان کرد: این موضوع با حمایت شرکت‌های بزرگ تولیدکننده فولاد و تولیدکنندگان داخلی قطعات و تجهیزات قابل حل است. البته درصورتی که همه فعالان همت کنند، به زودی صنعت فولاد کشور از واردات این کالاها بی نیاز می شود.

این مقام صنعتی با تاکید بر اینکه فرآیند بومی‌سازی فرآیندی یک روزه نیست و باید به آن به‌صورت بلندمدت نگاه کرد، تصریح کرد: امروز در تلاش هتستیم تا علاوه بر تأمین بازار داخل که در این برنامه بلندمدت گنجانده شده است، وارد بازارهای منطقه نیز شویم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خاطرنشان کرد: محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها، یافتن بازار برای فروش، پیدا کردن مشتری که حاضر باشد از یک کشور تحریم شده خرید کند، بحث نقل و انتقال پول از دیگز مشکلاتی هستند که صنعت فولاد با آن روبرو است. البته باید اشاره کرد که این مشکلات هر چند سخت، ولی قابل حل هستند.

وی با اشاره به اینکه صنعت فولاد از یک چالش دیرینه رنج می برد و امروز تولیدکنندگان فولاد با چالش جدی انرژی روبرو شده‌اند که باعث شده نقطه سربه‌سر در تولید به بیش از ۷۰ درصد برسد، اظهارداشت: باید صنعتی که در این زمان کوتاه توانسته است پیشرفتی چشمگیر را داشته باشد، حمایت شود. البته در صورتی که بتوانیم محدودیت‌ها را حل کنیم، با استفاده از ظرفیت موجود می‌توانیم به جایگاه ششمین تولیدکننده بزرگ فولاد دنیا تبدیل شویم.

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors