روایت یک کارشناس از چالش‌های اصلی صنعت فولاد در 2022/ تولید محصولات فولادی کاهشی می‌شود؟

یک فعال صنعت فولاد، جنگ اوکراین در سال 2022 میلادی را از عوامل تاثیرگذار بر صنعت فولاد دانست و گفت: بحث تامین انرژی در سال آینده میلادی از عوامل موثر بر بازار محصولات فولادی در ایران و بازارهای جهانی است.

جهاندار شکری درگفتگو با فولادبان  درباره مهمترین موضوعات تاثیرگذار بر بازارهای جهانی فولاد در سال 2022 اظهارداشت: جنگ اوکراین از تاثیرگذارترین موضوعات مهم صنعت فولاد درسال جاری میلادی بود و از آنجا که این کشور ازعمده ترین تولیدکنندگان فولاد جهان به شمار می رود، تاثیر این جنگ بر بازارهای جهانی فولاد بسیار زیاد بود.

وی با بیان اینکه بازار محصولات فولادی همزمان با بحران اوکراین بدون تقاضا و رکودی شد، گفت: جنگ روسیه با اوکراین همچنین موجب رکود تولید، کمبود مواد اولیه و افزایش قیمت محصولات فولادی در جهان در پی داشت، ضمن اینکه این اتفاق تقاضای بازارهای جهانی برای محصولات فولادی را کاهشی کرد و موجب برخورد احتیاطی مشتریان و متقاضیان با خرید محصولات فولادی شد.

مدیرعامل ذوب‌آهن بیستون کرمانشاه درباره تاثیر جنگ اوکراین بر بازار ایران افزود: با وقوع جنگ اوکراین ، قیمت محصولات فولادی در ایران همانند سایر کشورهای روند افزایشی گرفت اما متاسفانه در ایران از این فرصت جهانی استفاده نشد و با اعمال عوارض صادراتی بر محصولات فولادی، فرصت بهره وری مالی را از شرایط ایجاد شده در بازارهای جهانی را از دست داد.

شکری درباره پیش‌بینی بازار محصولات فولادی در سال آینده میلادی اظهارداشت: بحث انرژِی در سال آینده موضوع مهمی است و حتی کشورهایی همانند ایران که ذخایر انرژی بالایی دارد، به علت بی توجهی به توسعه زیر ساخت‌ها و بهره وری نامناسب از ذخایر انرژی، همانند روسیه و کشورهای اروپایی احتمالا با مشکلات متعدد در تامین انرژی مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمبود انرژی حتی در بحران‌ها و جنگ‌های منطقه ای و جهانی تاثیر زیادی بر جای خواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: باید منتظر ماند و دید بازار با توجه به کمبود انرژی به چه سمتی می رود اما در عین حال، پیش بینی می‌شود با توجه به شرایط موجود، تولید محصولات فولادی در جهان تا حدود زیادی کاهش خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *