جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 29 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بخشنامه «کف عرضه» در شرایط ثبات بازار باید ابلاغ می‌شد نه تورمی

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: در شرایط فعلی تعیین کف عرضه برای محصولات فولادی در بورس کالا، در شرایطی که بازارهای جهانی با افزایش قیمت مواجه هستند و وزارت صمت تلاش دارد با این ابلاغیه، قیمت‌ها را در بازار داخلی کاهشی کند، نمی ‌تواند تاثیرگذار باشد.

بخشنامه «کف عرضه» در شرایط ثبات بازار باید ابلاغ می‌شد نه تورمی عینک فولادی

سید بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان درباره بخشنامه اخیر وزارت صمت برای تعیین کف عرضه انواع محصولات فولادی در بورس کالا اظهارداشت: در حال حاضر که قیمت‌ها در بازار محصولات فولادی با افزایش نرخ ارز و دلار، روند صعودی پیدا کرده‌اند و دامنه تورم قیمتی هم به تمام محصولات کشیده شده است، به نظر می رسد مصوبه الزام کف عرضه محصولات فولادی به بورس کالا، سیاست درست و منطقی نیست.

وی با اشاره به افزایش قیمت ارز موجب افزایش نقدینگی و بالا رفتن قیمت تمام کالاها و محصولات خواهد شد، گفت: این تورم قیمتی به صنعت فولاد نیز کشیده می‌شود و نمی‌توان جلوی این افزایش قیمت را گرفت. به‌عبارت دیگر، این اتفاق هزینه تولید و مواد اولیه را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در این شرایط احتمال کاهش تولید وجود دارد.

این فعال صنعت فولاد تصریح کرد: مصوبه عرضه 100 درصدی محصولات فولادی در بورس کالا و  تعیین کف عرضه برای محصولات فولادی زمانی می‌تواند درست و منطقی باشد که شرایط تولید، عرضه و حتی شرایط اقتصادی در ثبات قرار داشته باشند.

احرامیان با بیان اینکه مصوبه کف عرضه نخواهد توانست بر بازار تاثیرگذار باشد، اظهارداشت: در شرایطی که بازارهای جهانی با افزایش قیمت مواجه هستند و وزارت صمت با این سیاست تلاش دارد قیمت‌ها را در بازار داخلی کاهشی کند. به نظر نمی‌رسد تعیین کف عرضه برای محصولات فولادی در بورس کالا بر روی قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors