تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 28 آذر؛ بورس در شیب منطقی رشد/ دلار همچنان در حال اوج‌گیری

بررسی بازارهای مالی نشان می‌دهد: دلار همچنان سوار بر اسب گرانی است.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بورس امروز دوشنبه با شاخص یک میلیون و 500 هزار واحد به کار خود پایان داد که افزایش اندکی نسبت به دیروز داشت. فارس، پارس، شستا نمادهایی بودند که در رشد بازار سرمایه تاثیر مستقیم داشتند. در مقابل، بازار ارز همچنان می‌تازد و اکنون دلار در کانال 39 هزار تومان قرار دارد به طوری که امروز با نرخ 39 هزار و 400 تومان معامله شد. علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده به 45 میلیارد دلار تقاضا در سامانه نیما پاسخ داده شده و نباید این موضوع فراموش شود.

همچنین طلای 18 عیار امروز یک میلیون و 765 هزار تومان و سکه با قیمت 19 میلیون و 100 هزار تومان در بازار معامله شد. اونس جهانی نسبت به روز گذشته رشد اندکی داشت و بر پایه 1796 دلار ایستاد. طلای جهانی، امروز و فردا با اخبار خاص و مهمی روبرو نبوده اما در روز چهارشنبه می‌تواند نوسان منفی را داشته باشد، پیش بینی می‌شود انس طلا بتواند در دو روز کاری اخیر یک رشد تا ناحیه بالای ۱۸۰۰ دلار داشته باشد.

امروز سخنگوی صنعت برق اعلام کرد محدودیت 10 درصدی برق صنایع در نظر گرفته شده و این موضوع می‌تواند بر تولید فولاد تاثیر بگذارد. مسئولان صنعتی ایران اعلام کردند گاز واحدهای صنعتی قطع نمی‌شود، این در حالی است که برخی کارشناسان بر این باورند برق برخی نیروگاه‌ها به دلیل کمبود گاز قطع شده است.

علاوه بر این، وضعیت بازارهای مالی جهان نشان می‌دهد که نفت دوباره گران شده و به 80 دلار نزدیک شده است. وضعیت فولاد در بازار جهانی حکایت از آن دارد که در چین بیلت و اسلب نوسان داشته و بیلت کاهش 6 درصدی را تجربه کرده است. از سوی دیگر  در بازار ترکیه قیمت مقاطع فولادی به دلیل افزایش قیمت تمام شده مواد اولیه مانند قراضه کمی بالا رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *