جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 27 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گلایه یک کارشناس از ناترازی زنجیره در بخش صنایع معدنی

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: یکی از چالش‌هایی که در زنجیره صنایع معدنی به خصوص در بخش فولاد رخ می‌دهد، عدم توازن زنجیره در بخش‌های مختلف است.

گلایه یک کارشناس از ناترازی زنجیره در بخش صنایع معدنی عینک فولادی فولاد

میکائیل عظیمی در گفتگو با فولادبان در رابطه با چالش صنعت فولاد در قیمت و تولید مطرح کرد: یکی از چالش‌هایی که در زنجیره صنایع معدنی به خصوص در بخش فولاد رخ می‌دهد، عدم توازن زنجیره در بخش‌های مختلف است به گونه‌ای که گاهاً مشاهده می‌شود در بخش کنسانتره کمبود داریم که پس از ترمیم آن، مسائل گندله و آهن اسفنجی مطرح می‌شود و به همین ترتیب در سایر موارد نیز همین اتفاق می‌افتد.

وی گفت: براساس تدابیر اتخاذ شده در برنامه 55 میلیون تنی طرح جامع فولاد، از ابتدا تا انتهای محصولات فولادی موازنه‌ای برقرار کرده که اخیراً با توجه به آزاد شدن مجوزها، این موازنه به تدریج از بین خواهد رفت. همچنین در حال حاضر بسیاری از واحدهایی که تأمین‌کننده مواد اولیه بودند، در رابطه با سنگ آهن، کنسانتره و گندله تمایل زیادی نشان دادند و واحد ذوب زدند که این واحدها می‌توانند ارزش افزوده بیشتری برای شرکت‌ها به وجود بیاورد.

مدیر عامل فولاد آذربایجان با بیان اینکه ظرفیت واحدهای ذوب در کشور 32 میلیون تن است، گفت: با وجود اینکه شرکت‌ها واحد ذوب برای خود تشکیل دادند اما این بخش اخیراً با چالش‌هایی در بحث تأمین آهن اسفنجی مواجه شدند. طبق زیرساخت‌های مدنظر برای طرح  55 میلیون تن فولاد، قرار بود واحدهایی مناسب را برای حمل‌ و نقل استفاده کنند، ضمن اینکه بحث حمل ‌و نقل واحدهای صنایع معدنی، یک زنجیره قوی نیاز دارد که در حال حاضر اکثرا آنها با کمبود انتقال مواد معدنی مواجه هستند.

عظیمی در پایان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته، پیشنهاد شده بود واحدهای بیش از یک میلیون تن، حتماً به ریل راه‌آهن دسترسی داشته باشند که در همین راستا نیازمند سرمایه گذاری شرکت راه‌آهن است. در این صورت بحث انتقال مواد معدنی به خوبی سر و سامان خواهد گرفت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors