چینی‌ها قیمت ورق گرم سفارش ماه ژانویه را گران کردند

شرکت چینی «بائو استیل» قیمت ورق گرم سفارش ماه ژانویه را تا 29 دلار به ازای هر تن افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، شرکت چینی «بائو استیل» پس از تاثیرات مثبت کاهش محدودیت‌های کووید بر بازار اعلام کرد که قیمت پایه مقاطع بلند فولادی داخلی سفارش ماه ژانویه را تا 400 یوآن (57 دلار) به ازای هر تن افزایش خواهد داد.

در این راستا، «بائو استیل» قیمت کویل و ورق گرم سفارش ماه ژانویه را تا 200 یوآن (29 دلار) به ازای هر تن افزایش می دهد، این در حالی است. این شرکت در ماه اکتبر، قیمت این محصول را 100 یوآن به ازای هر تن کاهش داده بود.

همچنین قیمت ورق فولادی با ضخامت بالا، ورق و کویل گالوالوم، محصولات با گوشش زینک-آلومینیم منیزیم و محصولات رنگ‌شده تا 50 یوآن به ازای هر تن افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این، شرکت «بائو استیل» قیمت ورق سرد فولادی سفارش ماه ژانویه را تا 150 یوآن به ازای هر تن افزایش خواهد داد.

در همین راستا و براساس اعلام «بائو استیل»، قیمت فولاد گالوانیزه، محصولات با روکش روی-آلومینیم و فولاد الکتروگالوانیزه برای ماه ژانویه تا 150 یوآن به ازای هر تن افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر، دو شرکت فولادسازی بزرگ دیگر در چین (آنستیل و بنستیل) اعلام کردند که آنها نیز قیمت محصولات بلند و تخت فولادی سفارش ماه ژانویه-فوریه را از ماه دسامبر تا 300 یوآن به ازای هر تن افزایش می‌دهند. برهمین اساس، قیمت فولاد اسیدشویی شده و میلگرد تا 300 یوآن به ازای هر تن افزایش خواهد یافت درحالی که قیمت ورق فولادی با ضخامت بالا 150 یوآن به ازای هر تن رشد خواهد یافت.

با این حال، شرکت «آنستیل» قیمت فولاد رنگ شده و فولاد بدون درز برای سفارش ژانویه-فوریه را تغییر نخواهد داد درحالی که «بناستیل» قیمت فولاد الکترو گالوانیزه را ثابت نگه خواهد داشت.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت ورق گرم فولادی، داخلی، exw شرق چین 4 هزار و 90 تا 4 هزار و 100 یوآن به ازای هر تن برآورد شده که این بازه قیمتی حاکی از کاهش 40 تا 50 یوآنی نسبت به نرخ قبل است. این محصول قبلا در بازه قیمتی 4 هزار و 40 تا 4هزار و 60 یوآن به ازای هر تن معامله می‌شد . به عبارت دیگر، این محصول در پنچ ماه بالاترین نرخ قیمت را ثبت کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *