جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 24 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جای خالی «فولاد سبز» در برنامه هفتم توسعه

یک فعال صنعت فولاد با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه در زیرمجموعه‌های دولت در حال تدوین است، گفت: گزینه‌ای که باید برای این برنامه در حوزه فولاد روی میز باشد، تولید فولاد سبز است.

جای خالی «فولاد سبز» در برنامه هفتم توسعه عینک فولادی فولاد

میکائیل عظیمی در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه در حال حاضر اکثر واحدهای صنایع معدنی و فولادی مشکل تأمین آب دارند،، اظهارداشت: سفره آب زیرزمینی به تدریج کاهش می‌یابد و تنها گزینه فولاددی‌‌ها، استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب است. در این راستا، از نظر پایداری و بهداشتی آب واحدها تأمین می‌شود و دیگر آب زیرزمینی یا کشاورزی برای امر فولادسازی به کار گرفته نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه در زیرمجموعه‌های دولت در حال تدوین است، گفت: گزینه‌ای که باید برای این برنامه در حوزه فولاد روی میز باشد، تولید فولاد سبز است به طوی که تولید این نوع فولاد علاوه بر کاهش میزان هیدروژن، می‌تواند صادرات با ارزش افزوده بیشتری برای کشور به ارمغان بیاورد.

مدیرعامل فولاد آذربایجان با ذکر مثالی در راستای تولید فولاد سبز، تتاکید کرد: به ‌جای تولید و استفاده از میلگردهای ساختمانی معمولی، با تکنولوژی روز می‌توان به سمت تولید میلگردهایی با ارزش افزوده بالاتر رفت و در این صورت، ارزآوری این محصولات افزایش خواهد یافت.

عظیمی در پایان اظهارداشت: مطالعات در زمینه فولاد سبز باید به کمک شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها اتفاق بیفتد به گونه‌ای که هم اکنون برخی فولادسازان با دانشگاه صنعتی اصفهان در حال انجام کار پژوهشی هستند، بنابراین با مطالعات لازم و تکنولوژی‌های روز می‌توان به تولید فولاد سبز و فولادهایی با تکنولوژی برتر دست یافت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors