جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 23 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

استفاده از پهپاد برای اکتشاف جدید معادن در کشور/ در صورت نیاز از مشاوران خارجی کمک خواهیم گرفت

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه برای تحولات حوزه اکتشافات معادن، کشور به تکنولوژی‌های روز، استفاده از تجهیزات و نیروی انسانی متخصص نیاز دارد، گفت: در این کار از پیمانکاران داخلی و در صورت نیاز از مشاوران خارجی کمک خواهیم گرفت.

استفاده از پهپاد برای اکتشاف جدید معادن در کشور/ در صورت نیاز از مشاوران خارجی کمک خواهیم گرفت عینک فولادی فولاد

وجیه‌الله جعفری در گفتگو با فولادبان درباره وضعیت اکتشاف معادن با یادآوری اینکه در سال گذشته ایمیدرو به کمک وزارت‌ صمت طرح‌های مختلفی را برای پی‌جویی معادن برنامه‌ریزی کرد، اظهارداشت: اخیراً وزیر صمت بحث تحول اکتشاف را مطرح کردند که طی یک هماهنگی بین ایمیدرو، معاونت معدنی و سازمان زمین‌شناسی، قرار شد با استفاده از دانش فنی روز در بازه زمانی کوتاه این برنامه را عملی کنیم.

وی با بیان اینکه برای تحولات حوزه اکتشافات معادن، کشور به تکنولوژی‌های روز، استفاده از تجهیزات و نیروی انسانی متخصص نیاز دارد، گفت: البته در این کار از پیمانکاران داخلی و در صورت نیاز از مشاوران خارجی کمک خواهیم گرفت.

وی اعلام کرد: همچنین فاصله بین پرواز در ژئوفیزیک‌های هوایی قدیم که انجام می‌شد، 7 کیلومتر بود که قرار است این فاصله به 200 تا 250 متر کاهش یابد. در این صورت، اکتشافات جدیدی اتفاق خواهد افتاد و قطعاً از پهپاد ژئوفیزیکی جدید برای این کار استفاده خواهیم کرد. امیدواریم در بازه زمانی ‌که وزارت‌خانه تعیین کرده است، بتوانیم با کمک زمین‌شناسی کاهش فاصله ژئوفیزیک هوایی را در بخش «تعیین و تهیه نقشه‌های اقتصادی« انجام دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به زیرساخت‌های اکتشاف معادن اظهار کرد: در حوزه تأمین برق، آب و اخیراً گاز مشکلاتی در کشور وجود دارد. در این راستا، برای رفع این مشکلات از سال گذشته با وزارت نیرو مذاکراتی انجام و توافقاتی حاصل شد. برهمین اساس، یک تفاهم‌نامه در راستای تولید 10 هزار مگاوات برق توسط شرکت‌های بزرگ نوشته شد کع در حال حاضر بخش عمده‌ای از این پروژه در حال انجام است.

جعفری در ادامه با بیان اینکه پروژه خط انتقال آب از دریا آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع تا حدودی مشکل تأمین آب در حوزه‌های مختلف و صنایع معدنی را حل می‌کند. همچنین در خصوص تأمین گاز صنایع بحث بهینه‌سازی و کمک به کاهش در مصرف از طریق واحدهای فولادی با دستگاه‌های دیگر به تفاهم رسیدیم و انتظار می‌رود شرکت‌ها نیز بتوانند از باقی مانده مصرف گاز بهینه، استفاده کنند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در پایان از تأمین برق و زیرساخت‌های جاده برای احیای معادن کوچک در مناطق مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این، در منطقه پارسیان، 19 اسکله طراحی شده است که 4 اسکله در وضعیت بهره‌برداری قرار دارند. همچنین در منطقه ویژه لامرد که برای صنایع انرژی‌بر طراحی ‌شده، مجتمع سالکو افتتاح شده و ساخت صنایع دیگر نیز در حال اجرا هستند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors