جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

معادن از خام فروشی پرهیز کنند/ هشدار نست به زمین گیر شدن معادن منگنز

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: به لطف الهی، ایران یکی از کشورهای سرشار از معادن است و این ظرفیت باید به خوبی به کار گرفته شود تا بتوان در زمینه صادرات عملکرد خوبی داشته باشیم.

به گزارش فولادبان، در ادامه نشست‌های تخصصی در رابطه با پیگیری و رفع مشکلات صاحبان صنایع و بنگاه‌های تولیدی، صبح امروز نمایندگان شرکت‌های معادن منگنز ایران (استان‌های تهران، کرمان، کرمانشاه، سمنان، قم، خراسان جنوبی و نماینده قرارگاه خاتم) با علی جمادی معاون دادستان کل و رئیس دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه دیدار و گفتگو کردند.

معاون قضایی دادستان کل کشور در خصوص برگزاری این قبیل جلسات تاکید کرد: حمایت از تولید، اشتغال آفرینی و رونق صنایع و تحقق اقتصاد مقاومتی، یکی از وظایفی است که با جدیت در دستگاه قضایی و دادستانی کل دنبال می‌شود و اعتقاد داریم کمک به حوزه اقتصاد موجب جلب اعتماد عمومی و افزایش رضایتمندی مردم خواهد شد.

وی در خصوص نقش و جایگاه معادن در اقتصاد کشور گفت: به لطف الهی، ایران یکی از کشورهای سرشار از معادن است و این ظرفیت باید به خوبی به کار گرفته شود تا بتوان در زمینه صادرات عملکرد خوبی داشته باشیم.

جمادی در ادامه به برخی خلاًهای نهادهای تصمیم‌ساز مرکزی در رابطه با بعضی از تشکل‌های تولیدی اشاره و اظهار کرد: معادن باید با پرهیز از خام فروشی و تمرکز بر استخراج و کیفی‌سازی مواد استحصالی و انتقال به بخش سنگ‌شکن و مصارف کارخانه‌های داخلی، با بالا بردن عیار منگنز و تعرفه مناسب به منظور رقابت با محصولات خارجی ضمن بی نیاز کردن کارخانجات داخلی، اقدام به صادرات محصولات با کیفیت و ارزآوری به داخل کشور داشته باشند.

در این نشست مطرح شد: علی رغم اینکه قادر به تامین بیش از ۵۰ درصد از نیازهای کشور در این بخش هستند اما ۷۵ درصد منگنز مصارف کارخانه‌های داخلی کشور از طریق واردات تامین می‌ شود و در دراز مدت این امر سبب زمین گیر شدن معادن منگنز ایران خواهد شد. این محصول حدود ۸۰ درصد در صنایع فولاد کاربرد دارد و نزدیک به ۱۰۰ تن منگنز در سال با عیار متوسط ۲۳ در کشور تولید می‌شود که این معادن را در زمره یکی بزرگترین تولیدکنندگان کشور قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors