پیش بینی کاهش قیمت قراضه در بازار ژاپن/ پیشنهادات تایوان برای ضایعات فله ژاپنی

تازه ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد از احتمال کاهش قیمت قراضه در بازار ژاپن حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، انتظار می‌رود قیمت قراضه فولاد در بازار محلی ژاپن کاهش یابد. در این راستا، برخی منابع به فست مارکتز گفتند: در هفته آینده انتظار می رود به دلیل دسترسی کم به برق، تولید کاهش یابد.

دولت ژاپن از شرکت‌ها و خانوارها می‌خواهد که در مصرف برق صرفه جویی کنند. با این حال، برخی از کارخانه ها در این کشور از قبل اعلام کردند که حجم تولید را به دلیل اینکه از آنها خواسته شده تا در مصرف برق صرفه جویی کنند، کاهش خواهند داد.

در این میان، یک صادر کننده ژاپنی به فست مارکتز گفت: فکر می‌کنم یک روند نزولی در قیمت قراضه در هفته های آینده وجود خواهد داشت.

پیشنهادات تایوان برای ضایعات فله ژاپنی

در یک هفته اخیر تایوان، به عنوان اصلی ترین خریدار خارجی به دنبال ضایعات فولاد ژاپن بود. در این میان، ضایعات خرد شده ژاپنی به صورت عمده به قیمت 360 دلار در هر تن cfr  فروخته شد.

تازه ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که خریداران تایوانی تمایلی به پرداخت هزینه بیشتر برای قراضه کانتینری ندارند. در همین حال، قیمت واردات قراضه فولاد در این کشور ثابت باقی ماند. همچنین دو شرکت برای مناقضه فروش قراضه کانتینری معرفی شدند.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می‌دهد که قیمت قراضه HMS 1,2 (80:20)، واردات، cfr این کشور در بازه  330 تا 335 دلار به ازای هر تن گزارش شد. البته درحالی قیمت پیشنهادی 325 دلار در هر تن باقی ماتد که در همان روز قیمت قراضه HMS 1,2 (80:20)، واردات، با منشا استرالیا 325 دلار در هر تن cfr بود.

در این میان، یک منبع تجاری ژاپنی به فست مارکتز گفت: «تامین کنندگان به دلیل عرضه کم تلاش می‌کنند به قیمت بالاتر عرضه را انجام دهند اما خریداران به دلیل تقاضای محدود برای قراضه فولاد، تمایلی به ارقام بالاتر ندارند. در واقع، عرضه کم با تقاضای کم همزمان است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *