جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 17 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

گزارش هفتگی فولادبان از معاملات بورس کالا/ از مهمترین اتفاق هفته چه خبر؟

خبرنگار «فولادبان» به بررسی معاملات بورس کالا در هفته جاری پرداخت.

گزارش هفتگی فولادبان از معاملات بورس کالا/ از مهمترین اتفاق هفته چه خبر؟ عینک فولادی بورس کالا

به گزارش فولادبان، جزئیات معاملات بورس کالا در هفته جاری مورد بررسی قرار گرفت. در مهمترین عرضه هفته، روز چهارشنبه 16 آذر ماه 1401، تیرآهن در حالی به طور کامل به تابلوی برخط معاملات راه پیدا کرد که حدود ۳ برار، یعنی ۶۰ هزار و ۳۹۴ تن تقاضا برای این محصول وجود داشت.

جزئیات این معاملات به شرح ذیل است:

ریز معاملات روز شنبه 12 آذر ماه

در معاملات روزشنبه 12 آذر ماه۱۴۰۱، از 2 میلیون و 55 هزار و 950 تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا 876 هزار و 738 تن معادل 42٫6 درصد به تابلوی معاملات راه پیدا کرد.

۲۰ هزار تن شمش بلوم روی تابلوی معاملات قرار گرفت که این مقدار، ۵۵ هزار و ۴۰۰ تن از حجم عرضه اعلام شده در اطلاعیه عرضه صبح کمتر است.

همچنین ناودانی با حجم عرضه یک هزار و ۷۱۶ تن و تقاضای یک هزارو۶۴۱ تن روی تابلو مواجه شد که از این میزان ۴۲۱ تن آن به فروش رسید.

علاوه بر این، ۶ هزار و ۷۲ تن تیرآهن روی تابلو معاملات قرار گرفت و در نهایت ۵ هزارو ۸۳ تن معامله شد.

آهن اسفنجی، نیز با حجم عرضه ۴۱ هزار تنی وبا تقاضای ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ تن مواجه شد و ۴۱  هزار تن از این مقطع فولادی مورد معامله قرار گرفت.

ریز معاملات روز دوشنبه 14 آذر ماه

در معاملات روز دوشنبه 14 آذر ماه ۱۴۰۱، از 676 هزار و 150  تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا 581 هزار و 250 تن معادل 85٫9 درصد به تابلوی معاملات راه پیدا کرد.

در همین حال، ۱۷۷ هزار و ۱۵۰ تن شمش بلوم روی تابلو معاملات قرار گرفت که این مقدار، ۳۸ هزار و ۴۰۰ تن از حجم عرضه اعلام شده در اطلاعیه امروز صبح کمتر است.

همچنین ۲۰ هزار تن تختال c با تقاضای ۲۰ هزار  تن مواجه شد و همه این محصول به فروش رسید، ضمن اینکه از ۵۰ هزار تن تختال sm روی تابلو ۱۶ هزار و ۶۸۰ تن معامله شد.

علاوه بر این، ۶ هزار تن ورق گالوانیزه، ۳۲۰ هزار و ۱۰۰تن ورق گرم و ۸ هزار تن ورق رنگی به طور کامل در تابلوی معاملاتی بورس کالا به فروش رسیدند.

ریز معاملات روز سه شنبه 15 آذر ماه

در معاملات روز سه شنبه 15 آذر ماه ۱۴۰۱از ۱۳۰ هزار و ۷۰۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا، ۱۱۳ هزار و ۱۵۰ تن محصولات فولادی یعنی معادل ۸۶٫۵ درصد عرضه‌ها به معامله رسیدند.

در همین حال، ۱۰ هزار و ۹۰۰ تن از حجم عرضه شده ورق گالوانیزه G، مورد معامله قرار گرفت، ضمن اینکه این محصول با ثبت رقابت منفی ۲٫۹ درصدی و با قیمت پایانی ۲۶۷ هزار و ۴۶۵ ریال به فروش رسید.

همچنین یک‌هزار تن ورق قلع اندود در دسترس مشتریان قرار گرفت اما تنها برای ۵۰ تن تقاضا برای این محصول وجود داشت که به همین میزان و با همان قیمت پایه، یعنی ۳۵۳ هزار ریال فروخته شد.

علاوه بر این، دو محصول ورق سرد B و کنسانتره سنگ آهن به طور کامل معامله شدند و به ترتیب قیمت‌های پایانی ۲۲۰ هزار و ۶۶۶ ریال و ۲۲ هزار و ۶۸۲ ریال را ثبت کردند.

قیمت پایانی ورق سرد B نسبت به قیمت پایه امروز، ۱۰٫۱ درصد رشد داشت اما نسبت به میانگین موزون قیمت پایانی هفته گذشته خود، کاهش ۱۸ درصدی را نشان می دهد.

ریز معاملات روز چهار شنبه 16 آذرماه

در معاملات روز چهارشنبه 16 آذر ماه۱۴۰۱، از ۳۳۲ هزار و ۶۴۳ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا ۷۷ هزار و ۷۸۷ تن، یعنی معادل ۲۳٫۳ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۵۶ هزار و ۳۰۷ تن از حجم عرضه شده میلگرد، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با ثبت رقابت منفی ۰٫۰۵ درصدی و با قیمت پایانی ۱۵۰ هزار و ۲۳۶ ریال به فروش رسید.

همچنین ۱۹ هزار و ۶۵۴ تن تیر آهن در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۹۸٫۷ درصد آن، یعنی ۱۹ هزار و ۴۱۴ تن به فروش رسید، ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۱۶۴ هزار و ۴۱ ریال است.

نکته قابل توجه اینکه تیرآهن در حالی به طور کامل به تابلوی برخط معاملات راه پیدا کرد که حدود ۳ برار، یعنی ۶۰ هزار و ۳۹۴ تن تقاضا برای این محصول وجود داشت.

علاوه بر این، یک هزار و ۲۱۶ تن نبشی با قیمت پایانی ۱۵۵ هزار و ۱۰۰ ریال در بورس کالا معامله شد که این نرخ، یک‌هزار و ۹۲۰ ریال بالاتر از قیمت پایه صبح این محصول است.

در پایان مشتریان ۸۹٫۴ درصد از ناودانی عرضه شده را ۲ هزار و ۶۲۲ ریال بالاتر از قیمت پایه این محصول یعنی با قیمت میانگین موزون ۱۶۰ هزار و ۲۹۹ ریال خریداری کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors