جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

پیشنهاد یک کارشناس فولادی برای حل مشکل قطع گاز صنایع/ لزوم استقرار فولادی‌ها در مناطق انرژی‌بر

یک کارشناس صنعت فولاد پیشنهاد کرد که واحدهای زنجیره صنایع معدنی در مناطق انرژی‌بر مستقر شوند تا دسترسی به آب و حمل‌ و نقل برای شرکت‌ها بهتر صورت بگیرد.
[urlyar_shortlink]

میکائیل عظیمی در گفتگو با فولادبان با اشاره به تأثیر حامل‌های انرژی در صنعت فولاد، مطرح کرد: در حال حاضر انرژی، یکی از پارامترهای اصلی در زنجیره تولید فولاد به شمار می‌رود و در این زمینه باید تدابیر لازم اتخاذ شود. بر همین اساس، هر چه به فصل سرد سال نزدیک‌تر می‌شویم، واحدهای مختلفی در صنایع با قطعی گاز مواجه خواهند شد.

وی گفت: بسیاری از واحدهای فولادی مانند شرکت‌های سیمانی از سوخت دوم با عنوان سوخت جایگزین برخوردار نیستند، بنابراین استفاده از سوخت مازوت برای واحدهای احیا از جمله واحدهای ذوب و نوردی امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل فولاد آذربایجان پیشنهاد داد که واحدهای زنجیره صنایع معدنی در مناطق انرژی‌بر مستقر شوند تا دسترسی به آب و حمل‌ و نقل برای شرکت‌ها بهتر صورت بگیرد. همچنین این اقدام استفاده از بنادر و کشتیرانی را  راحت‌تر خواهد کرد و در بحث صادرات نیز قیمت تمام‌شده را کاهش می‌دهد.

عظیمی با بیان اینکه حضور شرکت‌های معدنی در نواحی انرژی‌بر علاوه بر افزایش صادرات، پوشش‌دهی مناطق حاشیه کشور را تأمین می‌کند، گفت: به همین دلیل واحدهای بزرگ بخش صنایع معدنی از جمله واحدهای فولادی باید به سمت استفاده از انرژی‌های پاک بروند که بر این اساس می‌توان به نیروگاه‌های بادی یا گازی ساخته شده به دست خود شرکت‌ها، اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors