جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 09 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 9 آذر

گزارش‌‌ها از کف بازار آهن ، امروز چهارشنبه، نهم آذرماه نشان می دهد که همچنان همه چشم‌ها در بازار به بازار ارز دوخته شده است.

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 9 آذر عینک فولادی آینده بازار فولاد, آینده قیمت سنگ آهن فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، بررسی بازار آهن امروز، 9 آذر ماه ۱۴۰۱ حاکی از آن است که بازار آهن در انتظار تحولات جدید در بازار ارز به سر می‌برد به طوری که در حال حاضر همه نگاه‌ها به تغییرات قیمتی دلار در بازار آزاد دوخته شده است.

در این راستا، گزارش‌ها از کف بازار ارز حاکی از آن است که اسکناس دلار در میدان فردوسی، مرکز ارزفروشان تهران با نرخ حدود ۳۵ هزار و 530 تومان معامله می‌شود.

همچنین آخرین تحول بین امللی به اظهارات «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه برمی‌گردد. او هشدار داد وضعیت (در خصوص احیای برجام) بعد از قطعنامه اخیر برخی کشورها در جلسه شورای حکام آژانس در محکومیت ایران بسیار پیچیده شده است. ریابکوف اضافه کرد: «این مسئله مصداق بارها و بارها افتادن در یک دام است. فضای سیاسی نامطلوب است ولی فاصله بین کشورها چندان زیاد نیست. فکر می کنم در صورت وجود اراده سیاسی برای توافق می توان به سرعت به چنین توافقی رسید». در گذشته، چنین قطعنامه هایی باعث وقفه های طولانی مدت در گفت و گوها شده و اکنون در حساس ترین برهه که توافق در دسترس بود چنین اقداماتی مضر بودند».

خبر دیگر اینکه علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی گفته است: پیش‌بینی می‌کنیم وضعیت مطلوبی در تامین منابع ارزی در ماه‌های آینده داشته باشیم. وی می افزاید: «وضعیت ارزی ما مستمرا بهبود می‌یابد. در آبان ماه نسبت به مهرماه، فروش های نفتی ما رشد بسیار قابل توجهی داشته است.حجم عرضه‌های ما در بازار نیما نسبت به گذشته گسترش پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌کنیم وضعیت مطلوبی در تامین منابع ارزی در ماه‌های آینده داشته باشیم.»

از سوی دیگر، محمد کشانی، کارشناس صنعت فولاد به فولادبان گفته اسیت: تولیدکنندگان بزرگ فولادی جهان تمایل دارند در سال آتی میلادی محصولات با کیفیت و غیر آلاینده با ارزش افزوده بالاتر تولید کنند.

همچنین از بورس کالا خبر رسید امروز چهارشنبه ۹ آذر ماه ۱۴۰۱، قرار بود ۳۹۱ هزار و ۷۲۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا معامله شود که از این حجم، ۱۸۲ هزار و ۴۱ تن به روی تابلوی  معاملات راه یافت. در همین راستا، ۱۵۶ هزار و ۹۹۶ تن میلگرد روی تابلو معاملات قرار گرفت که این مقدار، ۲۰۴ هزار و ۵۵۶ تن از حجم عرضه اعلام شده در اطلاعیه امروز صبح کمتر است، ضمن اینکه تیرآهن با حجم عرضه ۲۲ هزار و ۱۹۵ تن روی تابلو مواجه شد که از این میزان، ۲۱ هزار و ۲۳۶ تن به فروش رسید.

در همین حال، علیرضا ظفر یابی، فعال بازار فولاد در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه فولادی‌ها افزایش قیمت محصولات فولادی را می‌خواهند، عنوان کرده است: دولت به فولادی‌ها اجازه بالا بردن قیمت‌ها را نمی‌دهد و دستوری قیمت‌ها را نگه می‌دارد.
در ادامه تازه ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد نشان می دهد در ماه جاری میلادی قیمت فولاد در چین روندی صعودی داشته است. عرضه کمتر شده و قیمت میلگرد هم در بورس شانگهای چندین مرتبه رشد داشته است. حاشیه سود کارخانه ها نیز بهبود داشت ولی تولید هنوز رشد چندانی نداشته است. فعالان بازار معتقدند رکود تقاضا، حاشیه سود محدود و آلودگی هوا علل عدم رشد چشمگیر تولید بوده است.
همچنین قیمت سنگ آهن  به دلیل اقدامات چین در حمایت بیشتر از شرکت های ساختمانی افزایش یافت، ضمن اینکه چین به شرکت های ساختمانی فهرست‌شده در بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ و بورس‌های چین اجازه داده تا سهام بیشتری را برای به دست آوردن دارایی‌های مستغلات، پر کردن سرمایه در گردش، یا بازپرداخت بدهی‌ها بفروشند و چنین ممنوعیت هایی برای تامین مالی مجدد را لغو کرده است.

براساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، کاهش نرخ تورم تولیدکننده در تابستان امسال تداوم داشت و براساس آخرین داده‌های مرکز آمار، تورم فصلی ۸.۷ درصد، نقطه به نقطه، ۶.۱ درصد و سالیانه ۹.۸ درصد کم شده است.

خبر دیگر اینکه  جواد اوجی، وزیر نفت اعلام کرده است: سال گذشته و امسال در رابطه با وصول مطالبات خود به خصوص مطالبات صادرات نفت و گاز به عراق، همه معوقات را دریافت کردیم و تقریبا همه مطالبات به روز است.

در پایان معاملات هفته، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران سبزپوش شد و با ۳ هزار و ۱۶۷ واحد افزایش معادل (۰.۲۲) درصد به یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۳۷۱ واحد رسید.

در هر صورت، تحلیل آخرین رویدادها حاکی از آن است که قیمت‌ها در بازار آهن به وضعیت بازار ارز و تحولات آن بستگی خواهد داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors