جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رفت ‌و برگشت خبرساز رئیس بورس به بازار سرمایه شوک وارد می‌کند؟

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که با تداوم ریاست رئیس فعلی بورس، نمی‌توان انتظار روند شارپ نزولی داشت؛ ولی به احتمال زیاد تأثیر مثبتی در رشد بازار سرمایه خواهد گذاشت.

احسان خاتونی در گفتگو با فولادبان درباره رفت ‌و برگشت خبرساز رئیس سازمان بورس بیان کرد: بازار سرمایه تمایل به تغییر ریاست سازمان بورس داشت و معتقد بود او نتوانسته است کاریزمای لازم برای اداره بازار را داشته باشد. به عبارت دیگر، نفوذ وی در دولت به گونه‌ای نبود که بتواند بخشی از بودجه را به نفع بازار سرمایه تغییر دهد.

وی معتقد است که با تداوم این ریاست، نمی‌توان انتظار روند شارپ نزولی داشت بلکه به احتمال زیاد تأثیر مثبتی در رشد بازار سرمایه خواهد گذاشت.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به دلایل استعفای رئیس سازمان بورس، گفت: از دلایل این استعفا می‌توان به مخالفت تیم اقتصادی دولت با خواسته‌های وی اشاره کرد. در واقع، متغیرهایی نظیر نرخ خوراک که در روند بازار تأثیر مثبتی دارد، مورد قبول رئیس سازمان نبود که در ادامه با قول مساعد و رسیدگی به کارها توسط شورای عالی بورس، همه چیز به حالت عادی بازگشت.

خاتونی اظهار کرد: جلب اعتماد رئیس سازمان بورس، بهترین کاری بود که می‌شد در این شرایط انجام داد، چرا که وضعیت کشور ثبات لازم برای کلید زدن تغییرات را ندارد و باید در شرایط بهتری به فکر این تغییرات بود. از طرفی، با توجه به متزلزل شدن جایگاه ریاست بورس، احتمال رخ دادن این اتفاق، مجدداً وجود دارد اما برخی سیاست‌گذاران معتقدند این تغییر باید در شرایط آرام و متعادل کشور انجام شود. بر همین اساس، می‌توان گفت احتمالاً در اوایل سال آینده این اتفاق عملی شود.

این کارشناس بورس در پایان تصریح کرد: در روند اقتصاد و بازار سرمایه کشور، مشکل از افراد و نهادها نیست، بلکه مشکل در ساختار و قوانین وجود دارد. در واقع، مشکلات کسری بودجه دولت، برجام، ریسک‌های سیاسی و امثال آن از دست اشخاص خارج است . به همین دلیل، بعید به‌ نظر می‌رسد تا سال آینده، شاهد تغییرات در این حوزه باشیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors