جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 02 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 2 آذر؛ تخفیف چشم بادامی‌ها برای جذب مشتری فولاد/ کرونا دوباره قوت گرفت، بازارها به هم ریخت

مهمترین اتفاق بازارهای مالی امروز تخفیف چینی‌ها برای فروش بیشتر محصولات فولادی بود که در رقابت با روسیه قرار گرفتند.

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 2 آذر؛ تخفیف چشم بادامی‌ها برای جذب مشتری فولاد/ کرونا دوباره قوت گرفت، بازارها به هم ریخت عینک فولادی

به گزارش خبرنگار فولادبان، قیمت دلار امروز در بازار با نرخ 34 هزار و 900 تومان کار خود را آغاز کرد و حوالی ساعت یک با افزایش 100 تومانی به قیمت 35 هزار تومان معامله شد. به نظر می‌رسد اوراق ارزی در کنار اقدامات دیگر بانک مرکزی باعث شده  استتا قیمت ارز کمی تعدیل شود اما ظاهرا قرار نیست ارز پایین تر از کانال 34 هزار تومان بیاید.

از سوی دیگر، اونس جهانی، طلای 18 عیار و سکه بهار آزادی نیز کاهش نرخ داشتند و به ترتیب 1737 دلار، یک میلیون و 496 هزار تومان و 16 میلیون و 397 هزار تومان بودند که نسبت به روز گذشته کاهش اندکی داشتند اما ظاهرا تا پایان امروز تغییرات کمی در این بخش حاصل شود.

در بازار فولاد هم امروز تغییراتی را شاهد بودیم. قیمت بیلت در چین افزایش 10 تا 20 درصدی داشت اما صادرکنندگان فولاد چین به دنبال مشتری در کشورهای دیگر برای فروش محصولات خود هستند. در این امیان، هرچند قیمت بیلت چین افزایش یافته ولی محصولات دیگر فولادی کاهش قیمت را تجربه کردند. اکنون رقابت روسیه و چین برای جذب مشتری باعث شده روند کاهش قیمت ادامه‌دار باشد. با کاهش قیمت‌های جهانی، کشور هند این هفته عوارض صادراتی 15 درصد فولاد و محصولات فولادی را پس از 6 ماه لغو کرد و بر روی واردات کک و زغال‌سنگ و فرونیکل عوارض 2.5، 5 و 2.5 درصد گذاشت. همچنین عوارض صادرات سنگ آهن با عیار بیش از 58 درصد نیز از 50 به 30 درصد کاهش یافته و عوارض صادرات گندله و سنگ آهن با عیار کمتر از 58 درصد نیز به صفر درصد ( حدف) کاهش یافته است.

با اخبار رسیده از چین و افزایش تعداد موارد مبتلا به کرونا، اثرگذاری منفی بر نرخ سنگ آهن به خوبی قابل شهود بوده تا از رسیدن نرخ این محصول به تراز 100 دلاری جلوگیری کند. در آخرین ارزیابی های صورت گرفته بهای جهانی سنگ آهن 62 درصد با کاهش 2.85 دلاری معادل 96.25 دلار قیمت خورده است. افزایش تعداد موارد مبتلا به کرونا در چین موج نگرانی ها را به خصوص در پکن به راه انداخته است که خبر از وضع محدودیت های جدید ترددی می دهد. در عین حال شاخص این ماده اولیه در شمال چین با کاهش 11 یوانی 765 یوان معادل 100 دلار در تن و در شرق چین با افت 10 یوانی 755 یوان معادل 98.67 دلار در تن ارزش گذاری شده است.

در ایران نیز اتفاقی در بخش گمرکی افتاده است که احتمالا در بخش صادرات تاثیر دارد. اینکه امکان دریافت کوتاژ صادرات با رقم بالاتر از پایه گمرکی برای صادرکنندگان با تایید شورای هماهنگی اقتصادی میسر شده است و این مصوبه مربوطه به زودی توسط صمت و گمرک ابلاغ می شود که باعث گلایه تولید کنندگان شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors