جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 01 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

اطلاع رسانی عملیات اکتشاف معدنی به فعالان با سامانه کاداستر

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: ایمیدرو در اقدامی مهم و برای نخستین بار در پی اعلام نتایج اکتشافات در محدوده ها و پهنه های معدنی در سامانه کاداستر است.

سجاد غرقی در گفتگو با فولادبان با اشاره به سفر رئیس هیات عامل ایمیدرو به استان زنجان، اظهارداشت: در این نشست تصمیم مهمی که گرفته شد، این بود که ایمیدرو در پی اعلام نتایج اکتشافات در محدوده‌ها و پهنه های معدنی و در اختیار گذاشتن اطلاعات مربوط به پهنه ها به سرمایه گذاران و بهره برداران معدنی است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران و بهره برداران تا اطلاعات پایه معدنی نداشته باشند نمی توانند اکتشافات معدنی را تخمین بزنند، اظهارداشت: در اختیار گذاشتن اطلاعات شفاف برای عموم ، فعالان معدنی و سرمایه گذاران گام اساسی دولت برای کمک به شاغلان و فعالان این حوزه از صنعت است.

این فعال معدنی با بیان اینکه مهمترین وظایف دولت در بخش معادن و صنایع معدنی، تصریح کرد: وظیفه دولت انجام عملیات اکتشاف پایه و تولید اطلاعات پایه، دراختیار گذاشتن اطلاعات به صورت شفاف برای فعالان بخش معدنی از طریق سامانه کاداستر و تسهیل و رگولاتری درصنایع معدنی از طریق پنجره واحد است تا سرمایه گذار احساس امنیت کند ومنابع به صورت عادلانه تقسیم شود.

غرقی، فعالیت رگولاتوری دربخش معادن و صنایع معدنی را پررنگ‌تر از بقیه فعالیت‌های دولتی ذکر کرد و گفت: در دو دهه گذشته دولت در بخش اکتشاف و تولید اطلاعات پایه و در اختیار گذاشتن اطلاعات برای فعالان هیچگونه فعالیت قابل قبولی نداشته و فقط رگولاتوری کرده است.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت‌های رگولاتوری دولت موجب برهم خوردن توازن در بخش معدنی و صنایع معدنی شده است ، خاطرنشان کرد: رگولاتوری دولت مشخصا در بخش زنجیره فولاد قابل اعتنا نبوده به گونه ای که تمام فعالیت‌ها و توجهات دولت به زنجیره میانی فولاد یعنی شمش متمرکز بوده و دولت در بخش معدن ، اکتشاف و استخراج پایین دست وبالادست هیچگونه فعالیتی نداشته اما این موضوع در حال اصلاح است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors