پرونده آبان بورس، سبز بسته شد

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادر در روز 30 آبان 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش فولادبان، در دقایق پایانی فشار فروشنده‌ها کمی افزایش یافت و این امر موجب شد تعداد نمادهای مثبت و منفی بازار تقریبا با هم برابر شوند، به گونه‌ای که حدود نیمی از بازار سبز و نیم دیگر قرمز است. البته جمع ارزش صف‌های خرید برای امروز بازار سرمایه از 180 میلیارد تومان فراتر رفت.

از سوی دیگر، خروج پول خرد به حدود 100 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد نیز در محدوده 3 هزار میلیارد تومانی قرار گرفت. همچنین خودرو، چندرشته‌ای و فرآورده نفتی به ترتیب ارزش معامله 920 میلیارد تومان، 196 میلیارد تومان و 157 میلیارد تومان داشتند و بالاترین حجم معامله بازار امروز را به نام خود ثبت کردند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات سومین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

شاخص کل این بازار در زمان بسته شدن معاملات امروز 4 هزار و 428 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 409 هزار و 55 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن تا پایان معاملات یک هزار و 685 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 404 هزار و 540 واحدی قرار گرفت. شاخص فلزات اساسی با رشد 808 واحدی، رقم 960 هزار و 546 واحد را نشان داد.

در عین حال نمادهای «خودرو»،«ومعادن»،«شستا»،«وبانک»،«شپنا»،«شپدیس»و«خساپا» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند.

علاوه بر این، نمادهای «سشرق»،«وبانک»،«ثمسکین»،«سپاها»و«ساراب» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «کساپا»،«تنوین»،«سقاین»،«دیران»و«دامین» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *