عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پاسخ داد:

دولت با تفکیک وزارت بازرگانی و صمت دنبال چیست؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت باعث چابکی و فعال‌شدن این حوزه در زمینه داخلی و خارجی می‌شود و ضمن تمرکز و حمایت بیشتر دولت از تولید، به ساماندهی آن کمک می‌کند.

به گزارش فولادبان، حسبن گودرزی با اشاره به بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس، اظهار داشت: کلیات لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسیده و هفته جاری در دستور صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

وی گفت: در تلاش هستیم قبل از معرفی وزیر پیشنهادی صمت، لایحه مربوطه به تصویب برسد و دولت بتواند وزیر پیشنهادی بازرگانی را هم به مجلس معرفی کند.

نماینده مردم دورود لرستان در مجلس تصریح کرد: پروسه ادغام و تفکیک وزارت بازرگانی و صنعت مسبوق به سابقه است. بارها انجام شده و اکنون دولت و کارشناسان کشور به این جمع‌بندی رسیده اند که تفکیک این وزارتخانه به نفع توسعه و پیشرفت کشور است.

گودرزی اظهار داشت: در بررسی لایحه تفکیک وزارت بازرگانی به دولت اجازه داده شد تا با تشکیل کارگروهی، نهادها و سازمان‌هایی که فعالیتی مرتبط با این وزارتخانه دارند، در زیر مجموعه قرار گیرند و با تشکیل سازمانی جامع، حوزه بازرگانی خارجی و داخلی با مدیریت منسجم و واحد اداره شود.

وی افزود: برخی از نمایندگان پیشنهاد دادند که گمرک و پشتیبانی امور دام در زیر مجموعه وزارت بازرگانی قرار گیرد که این موضوع باید در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: دولت قصد دارد با تشکیل این وزارتخانه تمرکز بیشتری بر حوزه بازرگانی داشته باشد و از تولید در کشور حمایت کند.

به گزارش فولادبان، تقاضای دو فوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در جلسه روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری به تصویب نمایندگان رسید.

براساس متن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، برخی از مسئولیت‌ها و زیرمجموعه‌های دو وزارت‌خانه جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت (صمت) از جمله سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به وزارت بازرگانی منتقل می‌شود.

وزارت بازرگانی سال ۱۳۹۰ با وزارت صنایع و معادن ادغام و تبدیل به وزارت صنعت، معدن و تجارت شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *