جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 25 آبان 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

آینده‌نگری شرکت‌های فولادی در حوزه انرژی/ سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در بخش انرژی

یک کارشناس فولاد گفت: شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی برنامه تدوین شده‌ای را ارائه داده‌اند که براساس آن، ملزم به ایجاد نیروگاه برای اتصال به شبکه سراسری برق هستند.

پیمان شوریابی در گفتگو با فولادبان در رابطه با جای خالی پیوست انرژی در تحقق طرح تولید 55 میلیون تن فولاد بیان کرد: به احتمال زیاد در 10 سال آینده کشور با کمبود سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌های گاز و به طور کلی انرژی مواجه خواهد شد که به همین دلیل، شرکت‌های بزرگ فولادی ملزم شدند سرمایه‌گذاری لازم را برای حفظ پایداری تولیدات خود در خصوص انرژی انجام دهند.

وی افزود: البته سرمایه‌گذاری لازم برای حفظ زیرساخت‌های انرژی نه تنها گاز، بلکه برق هم محسوب می‌شود. همچنین شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی برنامه تدوین شده‌ای را ارائه دادند که بر اساس آن، ملزم به ایجاد نیروگاه برای اتصال به شبکه سراسری برق کشور هستند.

این کارشناس فولادی معتقد است، زمانی که شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی نیازمند برق یا گاز شوند، با متصل شدن به شبکه اظطراری خودکفا، می‌توانند موانع حامل انرژی را از سر راه بردارند.

شوریابی در پایان اظهار کرد: در صورتی که کمبود گاز و انرژی در صنعت فولاد وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد در تولید محصولات، خللی پیش نخواهد آمد. در واقع، محدودیت برق و گاز مشکلات فراوانی برای صنعت فولاد و سیمان فراهم کرد که طبیعتا با تامین برق و گاز مصرفی صنایع در زمستان امسال، مشکلات نبود انرژی حل خواهد شد.

در همین راستا، مهران محجوب نژاد، مدیر طرح جامع فولاد کشور با اشاره به کمبود انرژی در دو سال اخیر، مطرح کرد: تولید فولاد و محصولات فولادی در سال ۱۳۹۹ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ کاهش بیشتری داشت که یکی از مهم‌ترین دلایل آن، کمبود انرژی برق و گاز بود و با توجه به ظرفیت سازی که در این حوزه انجام شده بود، پیش بینی می‌شد ۳۳ میلیون تن تولید فولاد داشته باشیم اما تولید واقعی ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors