جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 21 آبان 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

روایت دبیر انجمن سنگ آهن از اتفاقات تلخ در تحقق فولاد 55 میلیون تنی

دبیر انجمن سنگ آهن با بیان روایتی از اتفاقات تخلفی که در جریان تدوین طرح جامع فولاد افتاده است، می‌گوید::بخش انرژی طرح جامع فولاد اساسا تحلیل برنامه‌های دراز مدت دو وزارتخانه نفت و نیرو را تنظیم می‌کند.

سعید عسگرزاده در گفتگو با فولادبان در باره تحقق برنامه فولاد 55 میلیون تنی، اظهار داشت: اینکه برآورد ما از آینده انرژی ایران مطابق آنچه که در برنامه‌های بلندمدت بخش‌های مختلف انرژی اعم از وزارتخانه‌های نفت ونیرو بوده و ترسیم شده ولی مطابق آن عملیاتی نشده، این یک داستان دیگر است.

وی با اشاره به اینکه تامین انرژی طرح جامع فولاد اساسا تحلیل برنامه‌های دراز مدت دو وزارتخانه نیرو و نفت را تنظیم می‌کند، گفت: وقتی این دو وزارتخانه نتوانند آن چیزی را که در برنامه های بلندمدت دیده‌اند، محقق کنند، طبیعی است که در ارتباط با بحث تامین انرژی طرح جامع فولاد هم باید تجدیدنظر کرد ولی آنچه که در طرح اولیه دیده شده، مباحث مرتبط با انرژی در این طرح آمده و روش‌های تامین آن هم برآورد شده است.

دبیر انجمن سنگ آهن با بیان اینکه فولاد 55 میلیون تنی فرض بر ظرفیت ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در سالیان گذشته برای تولید 55 میلیون تن فولاد، مجوزهای احداثی صادر و در واقع، طرح به‌نام تولید 55 میلیون تن در افق 1404 معروف شد در حالی که این ظرفیت اسمی است که مجوزها براساس آن تنظیم شده‌اند. البته میزانی که برای تولید واقعی در سال 1404 .برآورد می‌کردیم، نزدیک به 40 تا 45 میلیون تن بود.

عسگرزاده در عین حال تاکید کرد: اتفاقی که در این باره افتاده، شرایط را مقداری سخت کرده است. توضح آنکه در شرایطی که در سال‌های گذشته به افراد مختلف مجوز جدید نمی‌دادند،این برنامه در ستاد فولاد که تشکیل شده بود، مصوب شد و قرار بود مراقبت شود تا در آینده به شرایط سخت بازار تامین مواد اولیه و فروش محصولات برخورد نکنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در یک مقطعی ستاد فولاد تعطیل شد، عنوان کرد: متاسفانه یکسری مجوزها صادر شده که این مجوزها، رقم بسیار قابل توجهی است. به عبارت دیگر، تقریبا معادل هر آنچه که قرار بوده در سال 1404 اتفاق بیفتد، با 100 درصد افزایش در بخش فولادسازی مجوز صادر شده؛ اینها معضلات و اتفاقات تلخی هستند که نه فقط بحث تولید بلکه کل کشور با آن مواجه است و به عنوان یک معضل ملی ربطی به این دولت یا  دولت ندارد.

دبیر انجمن سنگ آهن در پایان گفت: این چالش و معضل بالاخره باید نحوی مدیریت شود به طوری که برای توسعه بازار آن فکری شود، ضمن اینکه هدف محصول تولیدی را تغییر داد و برای محصولات خاص بازاریابی کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors