جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 17 آبان 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

توسعه معادن در گرو بهبود اکتشاف

دو کشور چین و استرالیا سالانه 7 تا 8 ‌میلیون متر حفاری دارند، درحالیکه در بهترین شرایط در ایران ۷۰۰‌هزار متر حفاری انجام می‌شود.:

به گزارش فولادبان معاون امور معادن و صنایع معدنی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، فاصله اکتشافات معدنی در ایران و جهان را بسیار زیاد دانست و گفت: بهبود وضعیت اکتشافات معدنی در کشور به معنی توسعه معادن است و اگر رفع موانع اکتشافات صورت گیرد و مسیر آن هموار شود با توسعه معادن، تقویت صنایع و به دنبال رشد اقتصادی در دسترس خواهد بود.

امین صفری با بیان اینکه اکتشافات بخش معادن یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنایع معدنی است، افزود: بسیاری از شرکت‌هایی که معدنی نبوده اند، یک بخش معدنی راه اندازی کرده اند و با بررسی ، تحقیق و خریداری ماشین آلات و تجهیرات به اکتشاف معادن پرداخته اند و بطور مسلم پیشرفت های چشمگیری در مقایسه با سال‌های قبل شده است اما همچنان فاصله با کشور‌های پیشرو بسیار زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: کشور‌هایی مانند چین و استرالیا سالانه بالغ برهفت تا هشت ‌میلیون متر حفاری دارند، در حالیکه در بهترین شرایط در ایران ۷۰۰‌هزار متر حفاری انجام می‌شود.

این مقام مسئول درشرکت توسعه معادن و فلزات تصریح کرد: تجهیزات ، روش‌های حفاری و اکتشافی صنایع معدنی ایران متعلق به ۴۰ سال قبل است و همچنان به صورت سنتی فعالیت می کند اما تمام تجهیزات و روش‌های تحلیل در دنیا به روز شده و تغییر کرده و این تغییرات فاصله بسیار زیادی بین استانداردهای جهانی با شرایط ایران ایجاد کرده است.

صفری، وجود قوانین، سیاست‌ها و تصمیمات دست وپاگیر را از علل ‌عدم موفقیت‌ اکتشافات معدنی کشور عنوان کرد و گفت: قوانین معدنی باید به‌گونه‌ای اصلاح شود که پهنه‌ها و محدوده‌های معدنی برای بهره برداری بخش‌های خصوصی و استفاده از پتانسیل شرکت‌های غیردولتی آماده شود اما در حال حاضر قوانین امکان استفاده بهتر از این پتانسیل را فراهم نمی‌کند.

وی، دومین چالش را تجهیزات قدیمی و ‌استفاده نکردن از دانش کارشناسان خبره حتی مشاوران با تجربه و با دانش خارجی بیان کرد و افزود: اگر این امکان فراهم شود، انتقال دانش و تجربه توامان اتفاق خواهد افتاد و به طور مسلم  با اقدامات فوری و به‌کارگیری تجهیزات لحظه ای اتفاق ویژه‌ای در حوزه اکتشافات معدنی رخ نخواهد داد و برای تجربه یک تحول واقعی باید اقدامات اساسی  انجام داد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors