فولادی‌ها به وزیر صمت امیدوار شدند/ تداوم واردات ماشین آلات معدنی تا پایان سال

یک تحلیلگر صنعت فولاد گفت: واردات ماشین آلات معدنی به کشور تأثیر به‌سزایی در روند بهبود وضعیت برای معدنی‎ها خواهد داشت، چرا که هزینه‌های این حوزه را به شدت کاهش خواهد داد.

خسرو حجتی در گفتگو با فولادبان با اشاره به اجرایی نشدن برخی از طرح‌های حوزه فولاد، بیان کرد: در رابطه با تحقق تولید فولاد 55 میلیون تنی و اختصاص ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان‌ها اخبار جدیدی در دسترس نیست. در واقع، درباره این موضوعات پیگیری‌های زیادی شده است که متأسفانه تاکنون به نتیجه کاملی در این باره دست پیدا نکرده‌ایم.

وی در رابطه با انتظارات فولادی‌ها از وزیر صمت پس از رای اعتماد مجدد مجلس به وی گفت: زمانی که بحث استیضاح وزیر به میان آمد، بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در وزارتخانه حل شد. در واقع، قبل از استیضاح وی در مجلس، چند قدم مثبت و بزرگی در وزارت صمت برداشته شد، ضمن اینکه در دوره جدید نیز، عملکرد بهتری از وزیر صمت مشاهده می‌شود.

این تحلیلگر بازار فولاد با اشاره به اینکه در گذشته خرابکاری‌هایی در سیستم وزارتخانه صمت صورت گرفته بود، از عملکرد فاطمی امین در حوزه‌های مختلف به خصوص فولاد حمایت کرد.

حجتی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر صمت مبنی بر اینکه سنگ آهن ایران تا 15 سال دیگر به طور کامل تمام خواهد شد، گفت: البته این ذخایر با توجه به وضعیت فعلی پیش‌بینی شده است و در صورتی که اکتشافات جدید صورت بگیرد، احتمالاً این میزان تا 25 سال نیز برسد.

وی درباره واردات ماشین آلات معدنی به کشور تصریح کرد: در حال حاضر ثبت نام برای واردات ماشین آلات آغاز شده است و کارهای مربوط به ثبت سفارش تا 15 آذر ماه ادامه دارد. این اتفاق می‌تواند تأثیر به‌سزایی در روند بهبود وضعیت برای معدنی‌ها داشته باشد، چرا که استهلاک و هزینه‌ها را به میزان زیادی کاهش خواهد داد. همچنین واردات این تجهیزات تا اتمام خرید و بارگیری، زمان‌بر است که البته پیش‌بینی می‌شود این کار تا پایان سال جاری تکمیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *