بررسی تجارت سنگ آهن در آمریکا

با افزایش واردات محصولات فولادی از برزیل به استرالیا برای جبران کاهش صادرات سوئد، واردات سنگ آهن به آمریکا در تابستان امسال افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، واردات سنگ آهن آمریکا در تیرماه به 342 هزار تن رسید که در مقایسه با واردات فصل بهار 89 درصد افزایش یافت. واردات سنگ آهن آمریکا در خرداد 181 هزار تن و اردیبهشت ماه 248 هزار تن بود اما با این حال واردات سنگ آهن تابستان در مقایسه با سال قبل از آن، 39 درصد کاهش را نشان می دهد.

در همین راستا، میزان صادرات سنگ آهن برزیل به آمریکا، 275 هزار تن گزارش شذ، این در حالی است که در ماه گذشته این میزان صفر بود. همچنین در این مدت صادرات سنگ آهن استرالیا به آمریکا 42 هزار تن بود و در ماه ژوئن نیز گزارشی از صادرات ارائه نشد، ضمن اینکه صادرات سنگ آهن سوئد به آمریکا از 74 هزار تن در ماه ژوئن به 37 هزار تن کاهش یافت.

گزارش فولادبان از نشریه متال بولتن همچنین حاکی از آن است که شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد ،  cfr چینگ دائو در ابتدای  ژوئن ( تیرماه ) 135 دلار و 91 سنت به ازای هر تن بود که این رقم در هفته اول ژوئن افزایش و به 146 دلار و 30 سنت  به ازای هر تن رسید. و مجددا در پایان تیر ماه به 121 دلار و 17 سنت به ازای هر تن کاهش یافت و آخرین قیمت این محصول در هفته گذشته  81 دلار و 31 سنت  به ازای هر تن بود.

همچنین در هفت ماه نخست سال 2021 میلادی، واردات سنگ آهن به آمریکا یک میلیون و 880 هزارتن گزارش شد که در مقایسه با همین بازه زمانی ( از ژانویه تا جولای سال گذشته) حدود 23 درصد کاهش را نشان می دهد.

این در حالی بود که صادرات سنگ آهن آمریکا در ماه جولای به یک میلیون و 100 هزار تن رسید که در مقایسه با ماه ژوئن 28 درصد رشد داشت به طوری که حجم صادرات سنگ آهن این کشور در ماه ژوئن 860 هزار تن و در ماه می یک میلیون و 410 هزار تن بود.

در این میان، صادرات به کانادا 800 هزار تن، به چین 142 هزار تن، به فرانسه 82 هزار تن و به هلند 79 هزار تن گزارش شده است.

در هفت ماهه نخست سال، واردات سنگ آهن به آمریکا 5 میلیون و 950 هزار تن بود  که در مقایسه با بازه زمانی ژانویه-جولای سال گذشته، حدود 15 درصد کاهش را نشان می دهد.

همچنین تولید سنگ آهن معدن آمریکا در ماه جولای 4.2 میلیون تن بود که در مقایسه با ماه ژوئن، 2.78 درصد کاهش و در مقایسه با ماه می، افزایش داشته است. تولیدات سنگ آهن در ماه های ژوئن و می به ترتیب 4.31 و 4.1 میلیون تن بوده است .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *