جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 10 آبان 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بسته حمایتی بورس دیر به اجرا درآمد

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بسته 10 بندی حمایت از بورس تهران باید زودتر از زمان فعلی به اجرا درمی‌آمد، چرا که در حال حاضر بازار در شرایط مبهمی قرار دارد.

علی ابتهاج در گفتگو با فولادبان در رابطه با بسته 10 بندی حمایت از بازار سرمایه تصریح کرد: اجرایی شدن این اتفاق در شرایط فعلی، دیرتر از زمان مناسب رخ داده است، چرا که در حال حاضر فضای بازار در شرایط سخت و بی‌اعتمادی قرار گرفته است. از سوی دیگر، با اجرای این بسته باید هم‌زمان صندوق حمایت از بازار سرمایه نیز وارد عمل شود، به گونه‌ای که بتواند مجدداً اطمینان سرمایه‌گذاران را بازگرداند.

وی با اشاره به لزوم حمایت از بورس توسط سایر نهادها، گفت: تا به حال در مدیریت جدید سازمان بورس، حمایت مطمئن و محکمی اتفاق نیفتاده و در نتیجه نمی‌توان به این موضوع امیدوار شد. همچنین در رابطه با بسته 10 بندی حمایت از بازار، نحوه اجرا بسیار مهم است، چرا که برخی از مسائل ساختاری در این حوزه وجود دارد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: زمانی که به طور مثال نرخ سود بانکی و نرخ اوراق در روند صعودی قرار دارد، سود بدون ریسک باعث جذاب شدن بازار سرمایه و از طرفی کاهش ارزش معاملات خواهد شد. علاوه بر این، در فضای فعلی باید بحث مالیات مورد توجه قرار بگیرد تا بتواند تأثیر مثبت خود را در بازار داشته باشد.

ابتهاج بیان کرد: همچنین بند مربوط به حمایت از حقوقی‌ها فقط در روند عرضه تأثیر می‌گذارد، این در حالی است مشکلاتی در حوزه تقاضا نیز وجود دارد. روش افزایش تقاضا تا به الان توسط صندوق حمایت از بازار و صندوق توسعه و تثبیت نتیجه مثبتی نداشت؛ گرچه برخی اتفاقات از لحاظ روحی توانست بورس را سرپا نگه دارد.

این کارشناس در پایان اظهار کرد: در صورتی که تصمیمات واقعی و قابل اجرا برای حمایت از بازار سرمایه صورت بگیرد، می‌توان به بهبود روند آن امیدوار شد به گونه‌ای که عملکرد جذابی از خود نشان دهد. در غیر این صورت، بازار همچنان در حالت ابهام و بی‌اعتمادی خود به سر می‌برد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors