جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 08 آبان 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ثبات قیمتی همراه با کاهش در بازار/ کاهش تقاضای فولاد؛ دلیل توقف فعالیت‌های عمرانی

یک فعال صنفی بازار آهن و فولاد گفت: بازار آهن و فولاد داخلی متاثر از کاهش ساخت و ساز ، توقف فعالیت های عمرانی و رکود جهانی ، با ثبات و کاهشی است.

محمد صادق چیت ساز در گفتگو با فولادبان با اشاره به آزاد شدن صادرات انواع محصولات فولادی براساس بخشنامه جدید وزارت صمت افزود: ابلاغ مصوبه صادرات انواع محصولات فولادی می تواند نقطه عطفی در تولید باشد زیرا افزایش صادرات محصولات فولادی موجب افزایش تقاضا و قیمت خواهد شد.

این فعال صنفی با اشاره به اظهارات وزیرنفت مبنی برکاهش محدودیت انرژی در فصل زمستان تصریح کرد: رفع محدودیت های انرژی از جمله گاز تاثیر مثبت بر روند تولید محصولات فولادی برجای خواهد گذاشت.

چیت ساز با بیان اینکه رکود در بازارهای جهانی تسری پیدا کرده است، گفت: رشد اقتصاد جهانی در سال 2022 در مقایسه با سال 2021 میلادی کاهش چشمگیری داشته است لذا با توجه به کاهش قیمت کامودیتی ها مثل مس، طلا ، آلومینیوم و برنز در بازارهای جهانی، این کاهش بر بازار های داخلی نیز تاثیر گذاشته است.

وی کاهش ساخت و ساز در چین را علت دیگر کاهش تقاضای محصولات فولادی دانست و افزود: با توجه به این شرایط کارشناسان پیش بینی کرده اند رشد اقتصادی 2023 میلادی درمقایسه با امسال کمتر خواهد بود، طبیعتا موجب کاهش تقاضای فولاد دربازارهای جهانی و حتی داخلی خواهد شد.

این کارشناس بازار با اشاره به فرارسیدن فصل سرد و بی رونق شدن بازار آهن و فولاد ادامه داد: در نیمه شمالی کشور با آغاز فصل سرما ساخت و ساز تقریبا به صفر می رسد و تقاضای آهن آلات ساختمانی دستکم تا نیمه بهمن کاهش چشمگیری  خواهد داشت. ضمن اینکه در فصل سرما بازار آهن و فولاد با رکودی که در 50 سال اخیر بر بازار حاکم شده است، تقاضا را به حداقل رسانده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors