واکنش یک کارشناس به بسته 10 بندی و فوری رونق بورس/ عملکرد دو قطبی وزیر صمت به کجا می‌رسد؟

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن تحلیل یسته 10 بندی و فوری دولت برای حمایت از بورس، گفت: به دلیل عملکرد مثبت وزیر صمت در حوزه خودرو و عملکرد منفی در زمینه کامودیتی‌ها به خصوص در نفت و پتروشیمی، نمی‌توان در رابطه با استیضاح وی به صورت قطعی نظر داد.

محمد رضانژاد در گفتگو با فولادبان در واکنش به بسته 10 بندی و فوری دولت برای حمایت از بازار سرمایه بیان کرد: در این زمینه بحث‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به استیضاح فعلی وزیر صمت اشاره کرد که این موضوع همیشه در راستای وعده‌ها، ابهام دارد. در واقع این اقدام به تنهایی می‌تواند منجر به تشدید بی‌اعتمادی در فضای بازار سرمایه شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که بسته 10 بندی حمایت از بازار سرمایه به مرحله اجرا برسد، تأثیرات بسیار مثبتی در روند آن شاهد خواهیم بود. ضمن اینکه عمده افراد فروشنده در این حوزه، افراد حقیقی هستند که نسبت به حقوقی‌ها از سهام کمتری برخوردارند. البته این هیجان می‌تواند کاهش یابد، چرا که از لحاظ بنیادی در شرایط فعلی کسی سهام خود را نمی‌فروشد؛ مگر اینکه با ریسک زیاد، سرمایه خود را وارد بانک کند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به استیضاح وزیر صمت اظهارداشت: در این زمینه معمولا باید دید استنباط بازار سرمایه نسبت به رویکرد وزیر چگونه است. وی در صنایع خودرویی چند اقدام مهم و مثبتی مانند عرضه برخی از خودروها در بورس کالا و آزادسازی واردات خودرو را به سرانجام رساند؛ اما از طرفی، در سهم‌‎های عمده بازار که کامودیتی‌ها هستند، عملکرد خیلی خوبی به خصوص در حوزه پتروشیمی و نفت از خود نشان نداد.

رضانژاد تصریح کرد: همچنین احتمال دارد دلیل ریزش بورس و شاخص، سناریو بدبینانه و بی‌اعتمادی باشد که در سراسر بازار منتشر شده است. بنابراین باید دید برآیند اعتماد بازار سرمایه برای استیضاح وزیر صمت به کدام سمت خواهد رفت و نمی‌توان نتیجه آن را به صورت قطعی پیش‌بینی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *