Please use a valid API Key تحلیل روزانه بازار آهن 7 آبان ماه ۱۴۰۱ - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تحلیل روزانه بازار آهن 7 آبان ماه ۱۴۰۱

بررسی بازار آهن امروز، 7 آبان ۱۴۰۱ از ثبات نسبی قیمت‌ها در این بازار حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بررسی بازار آهن امروز، 7 آبان ماه ۱۴۰۱ حاکی از آن است که امروز قیمت‌ها در این بازار با ثبات نسبی همراه بوده است.

در این راستا، گزارش‌ها از کف بازار ارز حاکی از آن است که اسکناس دلار در میدان فردوسی، مرکز ارزفروشان تهران با نرخ 32 هزار و 800 تومان معامله می‌شود.

آخرین خبر از تحولات بین المللی به اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مربوط می‌شود. رافائل گروسی با درخواست از ایران برای انجام تعهدات خود، گفته است که این آژانس نیز باید بتواند به وظایفی که برعهده دارد، عمل کند. گروسی در ادامه با ابراز تعجب نسبت به اتهام وارده به وی مبنی بر ممانعت از حصول توافق هسته‌ای، بیان کرده است: من در حیطه راستی‌آزمایی هیچ کاری را به خاطر نمایش‌های سیاسی یا به دلایل سیاسی انجام نخواهم داد.

خبر دیگر اینکه هفته سرنوشت‌ساز سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت فرا رسید تا تکلیف تداوم وزارت او در مجلس مشخص شود. هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ۲۷ مهرماه پارلمان طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت را اعلام وصول کرد تا جلسه بررسی این طرح در سه شنبه هفته جاری در دستور کار پارلمان قرار گیرد. اینکه سید رضا فاطمی امین در بیش از ۱۴ ماه اخیر دارای عملکرد  قابل قبولی بوده؟ پرسش مهمی است که با رای نمایندگان مجلس در سه شنبه هفته جازی، پاسخ آن مشخص خواهد شد.

از بورس کالا خبر رسید امروز شنبه ۷ آبان ماه قرار بود ۲ میلیون و ۸۹ هزار و ۶۸۳ تن محصول فولادی در تالار صنعتی  و حراج باز بورس کالا معامله شود که از این حجم، یک میلیون و ۹۹ هزار و ۳۸۷ تن به روی تابلوی  معاملات راه یافت. در همین راستا، ۲۱ هزارتن شمش بلوم روی تابلو معاملات قرار گرفت که این مقدار ۳۶ هزار و ۷۳۰ تن از حجم اعلام شده در اطلاعیه عرضه امروز صبح کمتر است. همچنین تیرآهن با حجم عرضه ۴ هزارو ۸۵۳ تن روی تابلو مواجه شد که تمام آن به طور کامل به فروش رسید.

از سوی دیگر، پس از ابلاغ بسته 10 بندی و جامع حمایتی دولت از بازار سرمایه و در راستای اجرای بند چهارم آن، امروز رقمی معادل یک هزار میلیارد تومان از معوقات بودجه‌ای به صندوق تثبیت بازار واریز شده است.

همچین سید مرتضی عمادی، سخنگوی گمرک اعلام کرد: مبادلات تجاری کشور در ۷ ماهه سال جاری ۸۱ میلیون و ۳۰ هزارتن به ارزش ۶۰ میلیارد و ۱۳۳ میلیون دلار گزارش شده که به لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ درصد افزایش و از نظر وزنی ۱۷.۶ درصد کاهش داشته است. البته فولاد در فهرست اقلام عمده صادراتی قرار گرفته است.

در همین حال، رضا محتشمی‌پور، معاون وزیر صمت با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های این وزارتخانه شفاف‌سازی پرونده‌های معادن و ساماندهی اطلاعات معدنی کشور است، گفت: در حال حاضر اطلاعات همه معادن کشور به صورت الکترونیک، موجود است.

در هر صورت، تحلیل آخرین رویدادها حاکی از آن است که در روزهای آینده ثبات قیمت‌ها در بازار آهن به رفتار بازار ارز بستگی خواهد داشت.

از وضعیت قیمت‌ها در بازار چه خبر؟

بررسی بازار آهن امروز 7 آبان ماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد در بازار میلگرد به غیر از دو شرکت که قیمت محصصولات خود را ۵۰ تومان افزایش و یک شرکت که قیمت محصولات خود را 80 تومان افزایش دادند، مابقی شرکت‌ها قیمت محصولات خود را تغغیر ندادند.

همچنین در بازار نبشی و ناودانی، دو شرکت قیمت محصولات خود را 200 تومان کاهش و یک شرکت قیمت محصولات خود را 200 افزایش دادند، این در حالی است که در این بازار مابقی شرکت‌ها قیمت محصولات را ثابت نگه داشتند.

در همین حال، در بخش کیلویی بازار تیرآهن قیمت‌ها بدون افزایش قیمت اعلام شد، ضمن اینکه در بخش تیرآهن شاخه‌ای قیمت محصولات از 20 تا ۵۰ هزار تومان ارزان شد.

علاوه بر این، در بازار پروفیل قیمت محصولات اکثر شرکت‌ها ثابت باقی ماند و فقط یک شرکت قیمت محصولات خود را 200 تومان افزایش و یک شرکت قیمت محصولات خود را 100 تومان کاهش دادند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors