جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 آبان 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل بازار سرمایه از زبان یک کارشناس/ شرایط خوب ارزندگی در برابر رنگ قرمز شاخص

یک کارشناس بورسی گفت: در حال حاضر بازار سرمایه در شرایط ارزندگی مثبتی نسبت به گذشته قرار گرفته است.  

احسان رضاپور در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار سرمایه مطرح کرد: با توجه به روند فعلی بورس، شرایط نامناسب و قرمز رنگ در شاخص کل و ارزش معاملات کاملا قابل مشاهده است. از طرفی وعده‌هایی با اولویت بازار مطرح‌ شده بود که با وجود خروج نقدینگی، هیچ‌گونه حمایت و تزریقی در این راستا انجام نشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه مسائل، مشکلات و ابهاماتی در بازار وجود دارد، هدایت نقدینگی به سمت سایر بازارها اتفاق می‌افتد. به همین دلیل شرایط تورمی در بازارهای مختلف ایجاد شده و این در حالیست که  همین رشد قیمت‌ها ارزش دارایی و حاشیه سود شرکت‌ها را از روند بهتری برخوردار کرده است.

کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: از طرفی در نیمه اول سال جاری، گزارشات خوبی از شرکت‌ها منتشر شد؛ اما  به دلیل بی‌اعتمادی و روند کاهشی حاکم در بورس، سرمایه‌گذاران خروج از بازار را گزینه بهتری دانستند. در واقع شرایط فعلی با برخی اتفاقات در بازارهای جهانی و مشکلات سیاسی و اجتماعی داخل کشور آمیخته و از آن نیز تأثیر می‌پذیرد.

رضاپور با اشاره به اینکه بازار سرمایه نیازمند برنامه‌ریزی مناسبی است، گفت: تا زمانی که بازار نتواند به روند سابق مثبت خود بازگردد، نمی‌توانیم شاهد بهبود شاخص و رونق ارزش معاملات باشیم. البته ناگفته نماند پس از هر ریزشی، احتمالا بورس به ‌صورت مقطعی رشد محدودی را تجربه کند؛ اما به دلیل شرایط فعلی، این اتفاق به معنی بازگشت کامل نقدینگی نخواهد بود.

وی معتقد است بازار سرمایه در شرایط ارزندگی خوبی نسبت به ماه‌ها و سال‌های گذشته خود قرار دارد؛ اما محرک‌های لازم برای آغاز رشد کمرنگ‌تر شده است.

این کارشناس در پایان تصریح کرد: در حال حاضر سیگنال‌های امیدوارکننده در بازار سرمایه مشاهده نمی‌شود؛ اما احتمالا در آینده شاهد واکنش‌های مثبتی از مقامات به روند نزولی باشیم. در صورتی ‌که این اتفاق عملی شود، با حمایت‌های واقعی و افزایش نقدینگی می‌توان به بهبود وضعیت امیدوار شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors