جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 02 آبان 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

زمستانی بدون گاز در انتظار صنعت فولاد

یک کارشناس فولادی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل بحران‌های انرژی در داخل و خارج کشور، می‌توان گفت قطعی گاز در زمستان برای صنایع اتفاق می‌افتد.

صادق خاکبیز فعال صنعت فولاد در گفتگو با فولادبان، در رابطه با وعده زمستان بدون قطعی گاز وزیر نفت بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و انرژی در جهان، می‌توان گفت قطعی گاز تا حدود 30 درصد در روند تولید فولاد کشور تأثیرگذار خواهد بود. البته ناگفته نماند که این اتفاق تأثیری در مصارف خانگی ندارد و به احتمال زیاد نتایج آن محدود به صنایع خواهد شد.

وی در ادامه افزود: همچنین به دلیل وجود مشکلاتی در تعهدات صادراتی و داخلی کشور و بحران‌هایی که در حوزه انرژی در سراسر جهان شکل گرفته است، به صورت قطع فولادی‌ها و برخی صنایع کاهش تولید را تجربه خواهند کرد.

این فعال فولادی اظهار کرد: از سوی دیگر، اخیراً تحویل محصولات بسیاری از کارخانجات فولادی در تابستان عقب افتاد و با توجه به زمانبندی نامناسب در این حوزه، احتمالا این تأخیر در زمستان نیز رخ دهد. بنابراین وعده وزیر نفت درباره زمستان بدون قطعی گاز، برای مصارف صنعتی در حد حرف باقی خواهد ماند.

خاکبیز معتقد است ناترازی گاز در بازه زمانی زمستان کاملا قطعی خواهد بود و بر همین اساس امکان افزایش تولید در کوتاه مدت وجود ندارد.

وی با اشاره به احتمال وجود عوارض صادراتی در کوتاه مدت گفت: در حال حاضر به دلیل کاهش قیمت محصولات فولادی، میزان عوارض صادراتی نیز کاهش پیدا کرده است. در واقع زمانی که قیمت‌ها در مواد اولیه افزایش یافت، تعرفه با عوارض صادراتی در روند صعودی قرار گرفت و زمانی که قیمت‌های جهانی کاهش یافتند، تعرفه صادراتی نیز به رنگ قرمز درآمد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors